چابهار - ایرنا - کریدور لجستیکی بندر چابهار با اعتبار ۱۸ میلیون دلار بطول ۲ هزار و ۶۰۰ متر و عرض ۱۱۰ متر از انتهای بلوار صیاد تا میدان پرچم واقع در دریا بزرگ چابهار با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی بزودی افتتاح می‌شود که رونق بخش تجارت و حمل و نقل خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان روز جمعه در حاشیه بازدید رئیس جمهور از کریدور بندرشهیدبهشتی اظهار کرد: بندرچابهار به دلیل قرارگیری در کریدورهای بین المللی و بهره‌مندی از آب‌های عمیق اقیانوسی، یک بندر مهم و راهبردی برای کشور بوده که ضرورت دارد به شیوه های مختلف حمل و نقل زمینی هوایی و ریلی متصل باشد.

قاسم عسکری نسب افزود: پروژه کریدور لجستیک بندر چابهار در مراحل پایانی است و اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در راستای افزایش توان عملیاتی بندر و نیز رویکرد تعامل و مسوولیت‌های اجتماعی، پروژه‌های بزرگ مقیاسی را در سال‌های اخیر آغاز کرده که یکی از این پروژه‌ها «مطالعه و ساخت کریدور لجستیکی بندر چابهار» به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر و عرض متوسط ۱۱۰ متر بوده که از انتهای بلوار صیاد تا میدان پرچم واقع در دریا بزرگ چابهار امتداد خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه موجب تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی مسیرهای منتهی به بندر شهیدبهشتی، اتصال طرح توسعه بندر شهید بهشتی به شبکه راه اصلی و راه آهن سراسری کشور، افزایش ایمنی سفر و کاهش چشمگیر تصادفات این مسیر و همچنین تسهیل تردد و دسترسی بی دغدغه عموم مردم و گردشگران به پارک تفریحی و گردشگری بهاران چابهار از طریق زیرگذر صیاد خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون با ساخت بسترسازی، ایجاد جاده کریدور، دیوارهای حایل شمالی و جنوبی، ساخت زیرگذر به سمت دریا بزرگ، نصب گاردریل ها و سیستم روشنایی و بسترسازی مسیر راه آهن، پروژه به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده که طی یک ماه آینده اتصال بندر شهید بهشتی به جاده اصلی مورد بهره برداری کامل قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: این پروژه شامل ۶ لاین تندرو، ۲ خط ریل رفت و برگشت، ۲ لاین کندرو شمالی، چهار لاین کندرو جنوبی و همچنین زیرگذر بلوار صیاد و چهار کانال آبرو، با اعتباری بیش از ۱۸ میلیون دلار از اعتبارات درون سازمانی بنادر و دریانوردی کشور تامین شده و یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی بوده که تاکنون در سطح استان اجرایی شده است.

عسکری نسب گفت: فراهم کردن بستر مناسب جهت استفاده از زیرساخت‌های بندری و تجهیزات در بندر شهید بهشتی، مشارکت بخش خصوصی در توسعه فعالیت‌های بندری و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه اقتصاد دریا محور و توسعه سواحل مَکُران از جمله اهداف اجرایی پروژه‌های لجستیکی محسوب‌می‌شود.

برچسب‌ها