به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و ساخت کریدور لجستیکی اظهار کرد: یکی از مهمترین زیرساختهای منطقه چابهار ایجاد کریدور لجستیکی به طول تقریبی ۱۹ کیلومتر از درب شرقی بندر شهید بهشتی تا پلیس راه چابهار و ایرانشهر بوده که تا کنون ۲.۶ کیلومتر از آن ساخته شده است.
وی افزود: شهرستان چابهار به دلیل وجود بندری فعال و در دسترس کریدورها و آبهای بینالمللی به عنوان دروازه شرقی و پل ارتباطی با کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه از ظرفیت بالای ترانزیت و حمل و نقل دریایی انواع کالاها برخوردار بوده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در فاز اول به منظور همکاری با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از محل طرح توسعه بندر شهید بهشتی نسبت به انجام عملیات اجرایی این کریدور به میزان ۲.۶ کیلومتر از محل اعتبارات داخلی فراهم کرده است.
به گفته معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریا نوردی؛ در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهاربیشاز سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که تحول بزرگی در رونق اشتغال و جذب کالا در این بندر ایجاد شده که البته سرمایهگذاری یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی نیز در این رونق بی تاثیر نبوده است.
علی فتحی با بیان اینکه توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، چشم انداز دولت در سواحل مَکُران است اظهار کرد: هماینک بندر چابهار بندری بدون محدودیت در پذیرش کالا و سایز کشتی است.
وی بیان کرد: از آنجایی که بندر شهید بهشتی چابهار یک کریدور جهانی و مرکز طلایی برای ترانزیت کالاست که به آبهای آزاد و به بازارهای جهانی راه دارد جا دارد که زیرساختهای آن هرچه زودتر فراهم و از ظرفیت این بندر برای واردات و صادرات کالا بیش از پیش بهره برداری شود.
نظر شما