«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

تهران- ایرنا- نمایشگاه‌هایی همچون «اردیبهشت»، «آغاز انفرادی»، «زندگی»، «جهان باطن»، «فراسوی خیال» و «بهاریه» هفته پایانی ادیبهشت در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت برپاست.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، نمایشگاه‌هایی همچون «سوگ»، «بازنگری»، «چه زمانی چه زمینی»، «اردیبهشت»، «رنگین‌کمان هنر»، «آغاز انفرادی»، «زندگی»، «جهان باطن»، «ژرفای خط»، «فراسوی خیال»، «بهاریه»، «آوای رنگ‌ها» و «بوی گل و بانگ مرغ» هفته پایانی ادیبهشت در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

در نمایشگاه‌های پیش رو آثاری از هنرمندان پیشکسوت همچون بهنام جلالی جعفری، فرح اصولی، معصومه سیحون، منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، عطاالله ذی نوری، آیدین آغداشلو و علی اکبر صادقی به نمایش گذاشته شده است که در این گزارش معرفی خواهند شد.

«سوگ» در بُستان

نمایشگاه آثار معصومه مظفری با عنوان «سوگ» ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ افتتاح می‌شود و تا هفتم خرداد به جز دوشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

«بازنگری» در باگالری

نمایشگاه انفرادی «بازنگری» از آثار داوود شهیدی با نمایشگاه‌گردانی نرگس سلیمان‌زاده ‏‎۲۲ اردیبهشت تا پنجم خرداد روزهای هفته از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در باگالری به نشانی بلوار ارتش غرب، بعد از محلاتی، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

نمایشگاه طراحی در گالری مورا

نمایشگاه انفرادی طراحی از آثار بهنام جلالی جعفری ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری مورا به نشانی خیابان نجات اللهی، خیابان اراک، پلاک ۴۶، واحد ۲ افتتاح می‌شود و تا چهارم خرداد همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

«چه زمانی چه زمینی» در ایده

‎نمایشگاه «چه زمانی چه زمینی» آثار نقاشی‌ آرمین توحیدی ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری ایده به نشانی کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه هجدهم، پلاک ۲۶ افتتاح می‌شود و تا چهارم خرداد از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰:۳۰ برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «چه زمانی و چه زمینی؟ آرمین توحیدی بدون تاثیر گرفتن از کسی به صورت فی البداهه و با کمک تخیلش نقاشی‌هایش را خلق می‌کند اما بالطبع تاثیراتی ناخودآگاه با زندگی در کنار مادرش استاد شهلا آرمین و پدرش استاد حبیب توحیدی دارد و به دنبال جواب چه زمانی چه زمینی است که با کمپوزیسیون‌های خلاقانه و فی‌البداهه‌اش، راه حلی جهت ادامه حیات بیابد.

سعی دارد خوبی‌ها و بدی‌های زندگی در دنیا را نشان دهد، دفرماسیون و رنگ‌های کنتراست و ساپورت سورفیس او در کمپوزیسیون و رابطه المان‌هایش گویای غلیان و محتوای درونی‌اش است. مانند هنرمندان نائیو، گذشته و حال و آینده را رقم می‌زند، زمین و زمان در نگاه جست و جوگر و خلاقش در نقطه صفری ایستاده که معنی‌اش فراتر از چه زمانی و چه زمینی می‌گیرد و عصیان درونی جوان هنرمندی است که برای زندگی کردن به دنبال بهانه‌ای است که به جز هنر چیزی جوابگویش نیست و تقسیم این احساسات با دیگران زیباست.»

«اردیبهشت» در گالری جاوید

نمایشگاه گروهی «اردیبهشت» با آثاری از بانوان هنرمند؛ فرح ابوالقاسم، شیرین اتحادیه، فرح اصولی، بهار اربابی، پروانه اعتمادی، آیسا اوجی، سونیا بالاسانیان، منصوره حسینی، زهرا حسینی، پروین حیدری نسب، آناهیتا داراب بیگی، سارا راه انجام، شکوه ریاضی، معصومه سیحون، زهرا سیدان، منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، فاطمه شکوری، بهجت صدر، نجوا عرفانی، فاطمه فراهانی، نیلوفر قادری‌نژاد، میترا کاویان، نیلوفر کسبی، لیلی متین دفتری، معصومه مظفری، نازیلا مقدم، فریده لاشایی، گیزلا وارگا سینایی و بیتا وکیلی ۲۲ تا ۲۹ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی خیابان ولی‌عصر، ابتدای خیابان زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

«رنگین‌کمان هنر» در نگارخانه ابن سینا

نمایشگاه گروهی نقاشی با مدادرنگی با عنوان «رنگین‌کمان هنر» ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۵ در نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا به نشانی شهرک قدس(غرب)، ایران زمین شمالی، جنب شهرکتاب ابن سینا افتتاح می‌شود و تا ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۷ برپاست. در این نمایشگاه ۳۰ اثر از آثار نقاشی هنرمندان لیلی رفیع‌زاده، زلیخا فتوت، شهره جواهری، رعنا سلطانی، زینب زارع و رویا ایلاتی از هنرجویان استاد محبوبه نیکوقدم به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه گروهی عکس ویـزور در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه گروهی عکس ویزور توسط گروه هنری بوبک به سرپرستی مونیکا بختیاری، ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج البلاغه به نشانی خیابان دکتر شریعتی، روبه روی خیابان شهیدکلاهدوز (دولت)، خیابان امامزاده افتتاح می‌شود و تا ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۸ برپاست.

این نمایشگاه که بیست و پنجمین نمایشگاه عکاسی گروه هنری بوبک است شامل ۳۱ اثر از ۲۶ هنرمند با موضوع‌های مستند، معماری و طبیعت از سراسر ایران است.

«آغاز انفرادی» در گالری شَلمان

‎نمایشگاه نقاشی‌های پیمان صحرادی با عنوان «آغاز انفرادی» ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری شَلمان به نشانی بلوار میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷، واحد یک افتتاح می‌شود و تا ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست.

‎در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم بهرنگ کیاییان آمده است: «در شروع هر کاری انگیزه‌هایی متعالی سر برمی‌آورند: تغییر جهان، آگاهی دسته‌جمعی، اصلاح روندها و... اما پس از گام گذاشتن در مسیر، خیلی زود به این نتیجه می‌رسیم که نه‌ تنها قادر نیستیم یک‌تنه چنین مقصودی را حاصل کنیم، بلکه رفته‌رفته کارمان می‌شود درگیری با امواجی که پیاپی سعی در فروبردنمان دارند.

پس در مورد کار هنری، حاصل کار در بدترین حالت می‌شود بازنمایی صرف و در بهترین حالت ضربه‌زننده. هنرمند باید دست‌وپا بزند تا با هر چه می‌تواند خراش بیندازد، به بند بکشد، محصور کند و اثری بیافریند که کمابیش به چهارمیخ می‌کشد؛ با خط و رنگ، تداعی و فکر؛ بنابراین قرار بر این است که هنر رهایی‌بخش نباشد.

و اکنون، نقاشی‌های این نمایشگاه در پی بازسازی انتزاع نخست‌اند: رؤیاهای مجرد و تجربه‌شده. حاصل کارِ زخمه‌ها و اتصالات و لولاها، ترکیباتی‌اند از عذاب‌ها، تروماها و فقدان‌ها و آتش‌های وجودی که به دنبال تبلور معنا و تجسم‌اند. ایده ناپیدای اولیه به حصار کشیده شده و پیدا کردنش مواجهه‌ای می‌طلبد بدون ذره‌ای واسطه: فوت‌وفن استغراق. توأمان اثر مغز را می‌خراشد و مغز نقاشی را تا مگر لحظه‌ای جوهر و گوهری بر هر دو پاشیده شود. پس این نقاشی‌ها دعوتی‌اند برای‌ آنکه نظاره‌گرشان خود را به دست خود به انفرادی ذهنش دعوت کند و درهای میله‌ای سرد را پشت سرش ببندد.»

«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

«زندگی»

نمایشگاه گروهی نقاشی «زندگی» با آثار آناهیتا نطاق، بهاره نقیب، سوسن مهربانی، ساناز آهنی، شیرین باوفا، شهلا شیلاتی، لادن شیرازی، مهراندخت حراجی، مریم هلیلیان، مریم بشارتی، مریم پوستی، نوشین حسینی و نسیم عارف، ۲۲ تا ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه نقش جهان به نشانی خیابان نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی دو، پلاک ۹ برپاست. شنبه‌ها گالری تعطیل است.

«نایریکا» در گالری بهروز

نمایشگاه گروهی «نایریکا» با آثاری از درسای خسروجردی، ارنواز خسروی، پانیذ راجیان، پارمیس سمیعی، شبنم کیوان جاه، مانی مالکی، تارا محرابی و کبری یوسفی هزاوه ۲۲ تا ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری بهروز به نشانی خیابان ولی‌عصر، روبه روی خیابان فاطمی، خیابان عبده، شماره ۴۶ دایر است.

«جهان باطن» و «ایقان (باور)» در ابتدا

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان «جهان باطن» توسط گروه هنری ژامک و مدیریت لیلا زمانی ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۶ در سالن یک نگارخانه ابتدا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، کوچه فرخی، پلاک ۳۵، سالن ۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ اردیبهشت یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برپاست. شنبه‌ها گالری تعطیل است. همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های لیلا زمانی با عنوان «ایقان (باور)» در این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

آثار عطاالله ذی نوری در شکوه

نمایشگاه آثار استاد عطاالله ذی نوری نقاش پیشکسوت آبرنگ ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ١٩ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست. گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.

«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

«ژرفای خط» و «گل‌های شمعدانی» در گالری هنر

نمایشگاه آثار نقاشی حدیث عسگری با عنوان «ژرفای خط» ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری شماره ۲ هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا افتتاح می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت‌ از ساعت ۱۰ تا ۱۷ برپاست. همچنین نمایشگاه آثار نقاشی پاستل مریم وکیلی با عنوان «گل‌های شمعدانی»، ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در گالری شماره یک هنر این فرهنگسرا میزبان علاقه‌مندان است.

«فراسوی خیال» در گالری انتظامی

نمایشگاه «فراسوی خیال» آثار نقاشی و تصویرگری امین عارف ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۷ در گالری انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبه روی فروشگاه اتکا، پلاک ۶۰۸، واحد پنج افتتاح می‌شود و تا ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۰ دایر است. گالری جمعه، سه‌شنبه و تعطیلات رسمی تعطیل است.

«بهاریه؛ آثار گل و مرغ نقاشی»

نمایشگاه «بهاریه؛ آثار گل و مرغ نقاشی»، ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۵ در روزهای اداری (به غیر از پنجشنبه و جمعه) در محل گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری واقع در وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برپاست.

در این نمایشگاه که به همت گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه با همکاری معاونت صنایع‌دستی، انجمن نگارگری ایران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، دانشگاه سوره و موزه هنرهای ملی ایران برگزار شده، ۱۰۹ اثر از ۵۱ هنرمند گروه هنرهای سنتی و هنرمندان آزاد به نمایش گذاشته شده است.

شیوه خلق این آثار بهره‌ گرفته از نقاشی آبرنگی و نقاشی رنگ روغن روی چوب و پاپیه ماشه بوده و در میان آثار به نمایش درآمده، ۱۴ اثر نفیس از اموال گروه هنرهای سنتی، متعلق به هنرمندان پیشکسوتی همچون مرحوم حسین الطافی، مرحوم عباس جلالی سوسن‌آبادی و پروین ایمن، برای نخستین‌ بار به نمایش درآمده است.

«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

«یادی از هما» در نگارخانه ملل

نمایشگاه آثار برگزیده نقاشی هما راد با عنوان «یادی از هما»، ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه فرهنگسرای ملل به نشانی بزرگراه آیت‌الله صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه برپاست.

این نمایشگاه شامل ۳۰ تابلوی برگزیده از آثار هما راد با موضوع طبیعت است که طی سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۴۰۱ خلق شده‌اند. راد متولد ۱۳۰۲، مدرس نقاشی و از دانش‌آموختگان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. سبک نقاشی وی، امپرسیونیسم است و آثار راد اغلب با رنگ روغن خلق شده‌اند.

«خواهرانه» در نگارخانه پردیسان

نمایشگاه «خواهرانه» مجموعه‌ آثار کالیگرافی و نستعلیق نفیسه رجبیان، ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت‌ ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه پردیسان (گالری یک) فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهیدسلیمی جهرمی دایر است.

«آوای رنگ‌ها» در نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه نقاشی «آوای رنگ‌ها» آثار انیس مداح، ۱۶ تا ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۴ تا ۱۶ در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب برپاست، مداح پیش از این در نمایشگاه گروهی نقاشی «رستن» در همین نگارخانه شرکت کرده بود.

«رود جاری» در گالری ژاله

نمایشگاه گروهی «رود جاری» با آثاری از شیرین آزادی، مژده اتراک، هما توکلی، مینا دریجانی، علی اکبر شریفی، مهشاد صفوی، مولود عکاف‌زاده، الناز عصری، وحیده قنبری، عاطفه محمدپور، آزاده میرزایی و سودابه وطن‌پرست ۱۵ اردیبهشت تا هشتم خرداد ساعت ١٣ تا ۲۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«فاصله جریان» در زیرزمین دستان

نمایشگاه ‌آثار نقاشی کیمیا دهقان با عنوان «فاصله جریان» ۱۵ اردیبهشت تا پنجم خرداد جمعه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست. امکان بازدید از آثار این نمایشگاه شنبه‌ها، یکشنبه‌ها و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی تلفن: ۲۲۰۲۳۱۱۴ امکانپذیر است.

«دل‌آگاهی»

نمایشگاه آثار نقاشی حامد خسروی با عنوان «دل‌آگاهی» ۱۵ تا ۲۹ اردیبهشت به جز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شم به نشانی میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی(بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک هشت، طبقه اول، واحد ۱۲ دایر است.

«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

«غریبه‌ها» در گالری شریف

نمایشگاه آثار نقاشی افرا فرحناک با عنوان «غریبه‌ها»، ۱۵ تا ۲۹ اردیبهشت دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

«طراحی دمیدن است»

نمایشگاه گروهی «طراحی دمیدن است» با نمایش آثار هنرمندان؛ ستاره افضلی، ریحانه افضلیان، فرینا بیات، یکتا ترکی، احسان ضیافتی کافی و مینا مشجری با نمایشگاه‌گردانی مریم فرشاد، ۱۵ تا ۲۹ اردیبهشت شنبه تا چهارشنبه و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ گالری دیدار به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، قبل از طالقانی، کوچه مبینی، شماره ۱۰ دایر است. گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

«آب، رنگ، مهر» در نگارخانه اندیشه

نمایشگاه هنرهای تجسمی «آب، رنگ، مهر» با آثار درناز حسینی ویجویه نقاش و تصویرگر و فاطمه عبادی چکان تصویرگر با نمایشگاه‌گردانی لیلا شاهنجرینی، ۱۵ تا ۲۸ اردیبهشت شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی برپاست.

«حُضّارِ مُحتَرَم»

«حُضّارِ مُحتَرَم» نمایش دو مجموعه از مجسمه‌های محمد فاسونکی با همکاری مجموعه‌ هنری امیر یگانه و با نمایشگاه‌‍‌گردانی ایمان صفایی، ۱۵ تا ۲۶ اردیبهشت‌ به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریم ‌خان‌ زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه‌ هجدهم، شماره‌ ۲۵ برپاست.

«حسن آقا»

نمایشگاه انفرادی آثار حسن حاضرمشار هنرمند خودآموخته با عنوان «حسن آقا» ۱۵ تا ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۰ تا ۲۱ در گالری ثالث، کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

«بوی گل و بانگ مرغ» در گالری ویستا

نمایشگاه گروهی نگارگری و تذهیب «بوی گل و بانگ مرغ» با نمایش ۴۱ اثر از ۳۹ هنرمند همچون آیدین آغداشلو، عبدی اسبقی سعید امکانی، لادن بروجردی، پوریا پرهیزکار، شکیبا پرورش، مجتبی تاجیک، حسین تمجید، شیده تامی، فرید جعفری، آهو حامدی، ستاره حسینی، علی اکبر صادقی، نیلوفر صالحی نسترن صفایی، گیزلا وارگا سینایی، ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۹، جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«فیلسوف سوژه هنرمند» و «انعکاس» در خط سفید

نمایشگاه نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و کتاب از مجموعه پروفسور سیدحسن امین با عنوان «فیلسوف سوژه هنرمند» ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در گالری خط سفید به نشانی بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان گلفام، پلاک ۵۰، طبقه چهار، واحد هفت برپاست. گالری سه‌شنبه‌ها تعطیل است. همچنین نمایشگاه آثار نقاشی عسل قاسمپور با عنوان «انعکاس»، ۱۸ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری خط سفید میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه نقاشی اکرولیک در نگارخانه معرفت

نمایشگاه نقاشی اکرولیک از آثار بهناز مجیدی، ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه همه روزه جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه فرهنگسرای معرفت به نشانی شهران، بعد از زیر گذر شهید همت برپاست.

«نامحدودیت ۲» در گالری علیها

نمایشگاه گروهی «نامحدودیت ۲»، ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری علیها به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی مقدم (ایزد)، پلاک ۳۱، طبقه اول دایر است. «نامحدودیت ۲» در پی اعلان فراخوانی با همین نام برپا شده و در آن ۲۴ هنرمند نقاش و طراح شرکت کرده‌اند.

در بیانیه‌ این نمایشگاه آمده است: «در دورانی زندگی می‌کنیم که محدودیت به جزءِ جدایی‌ناپذیر تجربه‌ زیسته‌ ما بدل شده؛ حال اگر قرار باشد با یک پیشوندِ حرف نفی آن‌ را به تصویر بکشیم، نتیجه چه خواهد شد؟ پس از برپایی نخستین دوره‌ نمایشگاه «نامحدودیت» در آبان ماه ۱۳۹۹ در همه‌گیری کرونا، در دومین دوره قرار است از خود بپرسیم که اگر قرار باشد روبه روی آینه‌ حیات ایستاده و زیستِ بی‌واسطه‌ خویش را تماشا کنیم، چه می‌بینیم؟»

«از زندگی» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار نقاشی کریم نصر با عنوان «از زندگی»، ۱۴ اردیبهشت تا دوم خرداد به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج دایر است.

«بازتابی از اسپانیا» و عکس و تصویرگری رشد در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «بازتابی از اسپانیا» ۱۴ تا ۲۵ اردیبهشت روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری‌های بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه شامل آثاری از احسان آذری، راضیه ایرانپور، پریسیما بهرامی، وحید بیک وردی، مهناز حسن‌پور، نوشین خدادادی، کسری شریفی منفرد، گلبرگ شعبانی، یسنا عسکری، مهدی علائی‌نژاد، شیرین غفاری، فرزاد قاضی زاهدی، مارال قندیلی، مهزیار کبیری، بهاره ملاعلیپور، علیرضا نکویی، نیوشا نیوژپور و پیام یاسینی است.

همچنین نمایشگاه دوازدهمین جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد، از ۱۷ تا ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری‌های استاد ممیز، استاد میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران برپاست.

«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

نمایشگاه سنگ‌های الوان هنری در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه مجموعه سنگ‌های جواهری و قیمتی حسین عزیزپور، ۱۲ تا ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران به نشانی خیابان پاسداران، روبه روی بوستان نیاوران برپاست. در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ قطعه سنگ‌های الوان قیمتی از جمله فیروزه، عقیق، کهربا، یاقوت، آمیتیست، زمرد، لاجورد، توپاز، مروارید، یشم، سیترین به اضافه قطعاتی از فسیل، صدف و عاج تراشیده شده در معرض تماشا قرار داده شده است.

«هایپر رئالیسم» و «ردپا» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه‌های «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» مروری بر آثار پست مدرن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران با نمایشگاه‌گردانی جمال عرب‌زاده نمایش ۳۳ اثر و «ردپا: درنگی بر مراوده هنرمند و جهان پیرامون» نمایش گزیده‌ای از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران؛ ۲۹ اثر خارجی و ۵۴ اثر ایرانی از ۱۱ اردیبشهت تا چهارم تیر در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله برپاست.

«زایان»

نمایشگاه گروهی «زایان» به کوشش هیوا علیزاده هشتم اردیبهشت تا دوم خرداد به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد یک به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ دایر است.

«گذر عمر در چهار فصل» و «بیایید توپ بازی کنیم»

نمایشگاه «گذر عمر در چهار فصل» آثار نقاشی نگار کلانتری هشتم تا ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی خیابان الهیه، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱ دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است. همچنین نمایشگاه انفرادی ویدئوآرت غزال علییاری با عنوان «بیایید توپ بازی کنیم» تا ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری ریشه ۲۹ میزبان علاقه‌مندان است.

«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

نمایش نقاشی‌های حسینعلی ذابحی

نمایشگاه نقاشی‌های حسینعلی ذابحی هشتم تا ۲۹ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست. نگارخانه شنبه‌ها تعطیل است‌.

«قدم‌ برداشتن در تاریکی»

نمایشگاه آثار نقاشی علی ذاکری با عنوان «قدم‌ برداشتن در تاریکی» با همکاری گالری سرای با عنوان «پروژه‌های کاروان» هشتم تا ۲۹ اردیبهشت به جز شنبه‌ها (ساعات بازدید روزهای عادی ۱۴ تا ۱۹ و ساعت بازدید روزهای تعطیل ۱۶ تا ۲۰) در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج دایر است.

«سیاه بازی» در سو

نمایشگاه انفرادی از آثار حجمی روزبه شریف با عنوان ‎«سیاه بازی» یکم تا ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در مجموعه معاصر سو به نشانی خیابان نجات الهی (ویلا)، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، پلاک ٣٠ دایر است. مجموعه معاصر سو شنبه‌ها تعطیل است.

«ماه دوم» در نگارخانه لاله

دومین نمایشگاه «ماه دوم» منتخبی از آثار نقاشان معاصر ایران با مشارکت ۲۹ هنرمند و نمایش ۳۰ اثر نقاشی هشتم تا ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ و جمعه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله میزبان علاقه‌مندان است.

«زمین آبستن روزی دیگر است»

نمایشگاه آثار نقاشی آهو حامدی با عنوان «زمین آبستن روزی دیگر است» هشتم تا ۲۵ اردیبهشت دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، شماره هفت دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«آغاز انفرادی» و «فراسوی خیال» در هفته پایانی اردیبهشت

«صفای بی‌خبران»

نمایشگاه آثار شیرین میرجمالی با عنوان «صفای بی‌خبران» هشتم تا ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۲ تا ۲۰، جمعه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهیدخدامی، پلاک ۷۲ دایر است. نگارخانه شنبه‌ها تعطیل است.

«از زخم خود رویید»

نمایشگاه نقاشی بهاره نوری‌زاده با عنوان «از زخم خود رویید» هشتم تا ۲۵ اردیبهشت به جز تعطیلات رسمی از دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.

«حرف نخواهم زد»

نمایشگاه نقاشی «حرف نخواهم زد» با آثار مهین منفرد هشتم تا ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha