مسكو-ایرنا- سرگئی شایگو و صبحی سعید احمد وزیران دفاع روسیه و مصر روز سه شنبه در مسكو با یكدیگر دیدار و بر توسعه همكاری های نظامی میان دو كشور تاكید كردند.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع روسیه در این دیدار با اشاره به توافق كشورش با مصر در مورد امضای یادداشت تفاهم نظامی خاطرنشان كرد: این سند برای سال های متوالی همكاری های نظامی روسیه و مصر را تنظیم خواهد كرد.

وی افزود: پیشنهاد می كنم جزییات این یادداشت تفاهم را با برنامه های معینی پر كنیم كه بخش مهمی از آن شامل اقدامات مشترك در مبارزه با تروریسم خواهد بود.

بدیهی است مسایل مربوط به آموزش نظامیان مصری در دانشكده های وزارت دفاع روسیه و دیگر موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیر دفاع و صنایع مصر هم گفت كه همكاری های فنی-نظامی روسیه و مصر با توجه به تاریخ غنی روابط نظامی دو كشور باید تحرك تازه ای پیدا كند.

صبحی سعید احمد خاطرنشان كرد: باید در كنار یكدیگر به مقابله با تهدیدهای منطقه ای و بین المللی ازجمله تروریسم بپردازیم. این همكاری با توجه به سابقه دیرینه همكاری های دو كشور و دیدار اخیر روسای جمهوری مصر و روسیه اهمیت فراوان دارد.

وی از روسیه بخاطر حمایت از مصر در مبارزه با تروریسم قدردانی كرد.

در این دیدار دو طرف به گفت وگو در مورد نتایج همكاری های نظامی دو كشور در سال 2014 و توسعه این همكاری ها در سال جاری پرداختند.

بر این اساس قرار شد حضور نظامیان مصری در رزمایش نیروهای روسیه به عنوان ناظر ادامه یابد و دو كشور رزمایش های دریایی مشترك در دریای مدیترانه و رزمایش ضدتروریستی با شركت نیروهای واكنش سریع برگزار كنند.

به گزارش وزارت دفاع روسیه در این دیدار برخی مسایل منطقه ای و بین المللی نیز مطرح و دو طرف در مورد آن تبادل نظر كردند.

وزیر دفاع مصر كه از روز یكشنبه برای انجام دیدار كاری پنج روزه در مسكو به سر می برد قرار است فردا (چهارشنبه) با وزیر دفاع روسیه در نشست نخست كمیسیون همكاری های فنی-نظامی دو كشور در مسكو شركت كند.

اروپام*4*391**1613