دزفول - ايرنا - در آييني به مناسبت عيد سعيد غدير دو پايگاه بهداشتي درماني كه به همت دو تن از خيرين حوزه سلامت با صرف افزون بر هفت ميليارد ريال ساخته شده اند در دزفول به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا امام جمعه موقت اهواز در آيين افتتاح اين پايگاههاي بهداشتي كه در سالن غدير دانشگاه علوم پزشكي دزفول برگزار شد در سخناني از خيرين سلامت به عنوان جهادگران در راه خدا نام برد و گفت:خيرين سلامت با اهداي مال خود در راه خدا جهاد مي كنند.
حجت الاسلام احمدرضا حاجتي با تاكيد بر گسترش فعاليت هاي خيرين در جامعه افزود:
با فراهم كردن بستر لازم بايد زمينه فعاليت هاي خيرخواهانه را در بخش هاي مختلف در سطح جامعه فراهم كرد.
وي اظهار داشت:ساخت مراكز و پايگاههاي بهداشتي و درماني يك فرصت معنوي است كه خيرين حوزه سلامت از آن بهره مند شده اند.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه به تبيين فلسفه غدير پرداخت و گفت:غدير مسير خيري است كه از پيامبر اسلام (ص) و حضرت علي (ع) براي هدايت بشريت باقي ماند.
رييس دانشگاه علوم پزشكي دزفول نيز با تجليل از اقدامات خيرين حوزه سلامت گفت:فعاليت هاي خير خواهانه خيرين سلامت پيش از انقلاب اسلامي در شهرستان دزفول آغاز شده و همچنان با مشاركت خوب خيران تداوم دارد.
يوسف پريدار ساخت بيمارستان ، مراكز و پايگاههاي متعدد بهداشتي و درماني از سوي خيرين در دزفول را افتخاري ماندگار براي اين شهرستان دانست و افزود:خيرين حوزه سلامت در سخت ترين شرايط همواره يار و ياور مردم بوده و در ساخت مراكز بهداشتي و درمان پيشقدم بوده اند.
وي همچنين با تاييد كامل نبودن ارتباط دانشگاه علوم پزشكي دزفول با جامعه خيرين اظهار كرد:به منظور جذب كمك هاي خيرين در راستاي ساخت فضاهاي بهداشتي و درماني ، دانشگاه علوم پزشكي دزفول و مجمع خيرين سلامت نسبت به جذب كمك هاي خيرين دزفولي خارج نشين و منطقه تلاش مي كنند.
رييس هيات مديره مجمع خيرين سلامت شهرستان دزفول نيز با ارايه گزارشي از فعاليت هاي اين مجمع گفت:دزفول از جمله شهرهايي است كه خيرين آن در تمام زمينه ها از جمله مدرسه سازي ، ساخت مسجد ، كتابخانه و نيز مراكز بهداشتي و درماني در كشور پيشگام مي باشند.
عليرضا مجدي نسب افزود:جامعه خيرين دزفول اخيرا نيز در حوزه ميراث فرهنگي و حفظ محيط زيست همچنين ساخت مراكز آموزش عالي وارد عمل شده اند.
وي مهمترين هدف مجمع خيرين سلامت را هدايت كمك هاي خير خواهانه مردم به سمت نيازهاي بهداشتي و درماني عنوان كرد و گفت:در چهار اخير هشت مركز و پايگاه بهداشتي و درماني به همت خيرين دزفول در اين شهرستان ساخت و تجهيز شده است ضمن اينكه كمك هاي مالي قابل توجهي براي تجهيز بخش هاي مختلف بيمارستاني و اورژانس از سوي خيرين اهدا شده است.
در اين آيين از خانواده مرحوم حاج حسين اسدي نيا خير سلامت كه پنج ميليارد و 500 ميليون ريال براي ساخت يك پايگاه بهداشتي و درماني در دزفول هزينه كرده است تجليل به عمل آمد.
تجليل از خانواده مرحوم حاج ابوالقاسم عطار ديگر خير حوزه سلامت كه پايگاه بهداشتي درماني به مساحت 700 مترمربع و با صرف يك ميليارد و 800 ميليون ريال ساخته است از ديگر بخش هاي اين مراسم بود.
6068