۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85085718
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 خیران دزفول ۱۴۰ میلیارد تومان  به حوزه سلامت کمک کردند

دزفول-ایرنا- رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول گفت: خیرین دزفول طی ۱۲ سال اخیر، افزون بر ۱۴۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان کمک کردند.

به گزارش ایرنا علیرضا مجدی نسب روز دوشنبه در برنامه تلویزیونی مثبت زندگی افزود: مجمع خیرین سلامت کشور در سال ۱۳۸۷ با رهنمودهای رهبری شروع به کار کرد که هدایت اصولی و ساماندهی مشارکت‌های مردمی در تامین نیازهای بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی از اهداف آن بود.

وی ادامه داد: مجمع خیرین سلامت بازوان مردمی دانشگاه های علوم پزشکی هستند که در یک مجموعه مردمی حضور خیرین را در عرصه‌های مختلف سلامت هدفمند، قانونمند و اجرایی می کند.
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول وقف، تاسیس و تامین مراکز درمانی در دزفول را از ویژگی‌های مردم این شهرستان دانست و گفت: وجود علمای بزرگ به ویژه شیخ انصاری باعث شده دزفول با دارالمومنین معرفی شود و ثمره آن حس مسوولیت عمیق همشهریان نسبت به حل مشکلات جامعه و همنوعان است که باعث شده مردم از قدیم نسبت به رفع نیازهای شهر اقدام کنند.
وی افزود: مجامع خیریه متعددی مانند خیرین مدرسه ساز، سلامت، امنیت، کتابخانه ساز، مسجد ساز، بیمارستان ساز و دانشگاه ساز در دزفول وجود دارد که وجود آنها نشان از حس مسوولیت پذیری مردم این شهرستان نسبت به مشکلات همنوعان است.
مجدی نسب گفت: کمک‌های مردم دزفول به قدری است که تمام بیمارستان‌های دزفول تا قبل از انقلاب را خیرین ساختند البته در کنار مجمع‌ها، سمن‌ها نیز دستگیری از افراد نیازمند جامعه را به عهده دارند.
وی افزود: حضور چشمگیر مردم دزفول در همه صحنه‌های دفاع مقدس باعث شد این شهر به حق به عنوان پایتخت مقاومت انتخاب شود.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول بیان کرد: مجمع خیرین سلامت دزفول از سال ۹۰ شروع به کار کرد و دارای ۱۱۵ عضو هیات امنا است و ریاست آن را امام جمعه برعهده.
وی با بیان اینکه این مجمع از ظرفیت بسیار بزرگ خیرین با کار علمی استفاده می‌کند، افزود: انسجامی که در مجمع ایجاد شده باعث شناسایی، دسته بندی و اولویت بندی نیازهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول شده تا پس از آن مجوزها اخذ و در اختیار خیرین قرار گیرند.
مجدی نسب بیان کرد: طی ۱۲ سال اخیر ۲۸ واحد ساختمانی با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع توسط خیرین سلامت احداث و تحویل دانشگاه علوم پزشکی دزفول شده که مجموع ریالی کمک‌های خیرین به جز اهدای زمین رایگان به بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: اهدای تجهیزات پزشکی به ویژه در دوران کرونا با ارزش هفت میلیارد تومان، اهدای تجهیزات غیرپزشکی با ارزش ۲میلیارد تومان، کمک‌های اهدایی به انجمن‌های بیماران خاص با ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان از دیگر کمک‌های خیرین سلامت بوده است.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول مجموع کمک های خیرین سلامت در حوزه های مختلف را ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خیرین دزفول نه تنها در تامین نیازمندی های دانشگاه علوم پزشکی دزفول به صورت هدفمند و سازماندهی توسط مجمع ورود کردند بلکه کمک های خود را به شهرهای همجوار و خارج استان از طریق مجمع اهدا کردند.
وی ضمن تشویق مردم به نشر این فرهنگ کمک خداپسندانه گفت: کار خیر مخصوص ثروتمندان نیست و همه اقشار می توانند به صورت مستمر مبلغ اندکی از درآمد خود را به مجمع اهدا کنند و در کارهای خیر سهیم باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha