بر اساس اعلام روز سه شنبه اداره کل روابطعمومی و اطلاع رسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، زاهد شفیعی با بیان این خبر گفت: در پیادهسازی استراتژیهای جدید بازاریابی و اقدامات مؤثری که سازمان برای نفوذ در بازارهای بزرگ و نوظهور گردشگری جهان اتخاذ کرده است؛ تمرکز بر بازار بزرگ چین و گرفتن سهمی بیشتر و متناسب با ظرفیتهای گردشگری کشور از این بازار شایان توجه و رو به رشد، جایگاه ویژه و ممتازی داشته و لغو روادید به دستور رئیسجمهوری برای ورود بیشتر و آسانتر گردشگران چینی به کشورمان نیز بر این اساس صورت گرفته است.
وی افزود: در این راستا اداره کل آموزش و مطالعات گردشگری معاونت گردشگری، برنامهریزی و تدوین دقیق دورههای آموزشی مناسب و مفید برای فعالان بازار گردشگری چین شامل عوامل دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای اقامتی، پذیرایی، راهنمایان تور، تور اپراتورها و غیره را در دستور کار قرار داده است.
مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری خاطرنشان کرد: طی انجام دورههای آموزشی ۴۶ ساعته، فراگیران، آموزشها و مهارتهای نظری و عملی گوناگونی را در ۹ سرفصل خواهند آموخت. آشنایی با روحیات و خلقیات گردشگران چینی، الگوهای مسافرت گردشگران چینی، نرخدهی و نحوه تعامل مالی با شرکتهای تور فرست چینی، اشتراکات و ارتباطات تمدنی و روابط چین و ایران در طول تاریخ، رویدادها و نمایشگاههای مهم گردشگری چین و نحوه شرکت در آنها و نحوه تعامل با آژانسداران راهنمایان چینی برخی از سرفصلهای این بسته آموزشی تخصصی هستند.
به گفته زاهد شفیعی، بازآموزی مهارتها، آموزشها و توانمندسازی همه عوامل و فعالان بازارهای گردشگری سنتی و نوظهور در دستور کار دفتر آموزش و مطالعات گردشگری سازمان قرار دارد.
بر اساس مصوبه هیأت دولت، گردشگران چینی برای ورود به ایران نیازی به اخذ روادید ندارند.