۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 83784744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری ۳۶ دوره آموزش گردشگری در همدان

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبر: 83784744
برگزاری ۳۶ دوره آموزش گردشگری در همدان

همدان- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: ۳۶ دوره آموزشی گردشگری با یک هزار و ۳۳۷ ساعت آموزش سال گذشته در این استان برگزار شد.

علی خاکسار روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به ارزش و اهمیت آموزش و بروز رسانی دانش فعالان و علاقه مندان به کسب و کارهای گردشگری و اثرگذاری مستقیم آموزش بر رضایت مندی گردشگران و مشتریان و ثبت خاطرات مثبت از مقصد، در سال گذشته ۳۶ دوره آموزشی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این دوره ها شامل، صنعت هتلداری، اخلاق حرفه ای در صنعت گردشگری، آشنایی با ضوابط و استانداردهای بوم گردی، بازاریابی دفاتر خدمات مسافرتی و آشنایی با صنعت گردشگری در همدان برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان اظهار داشت: آداب و رفتار حرفه ای در صنعت مهمان نوازی، نوآوری و فن آوری های جدید در صنعت گردشگری، مبانی کیفیت در صنعت گردشگری، گردشگری پایدار، دوره تخصصی مهارت افزایی راهنمایان گردشگری H.O.T ، سمینار تخصصی ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی و توسعه گردشگری از دیگر دوره های آموزشی برگزارشده در این استان بود.

وی ادامه داد: توانمندسازی دفاتر مسافرتی، توانمندسازی راهنمایان تور، مدیریت پسماند هتلداری، مدیریت عمومی هتلداری، توانمندسازی راهنمایان موزه، توانمندسازی راهنمایان محلی و شاخه های مرتبط با آشپزی در قالب کارگاه ها و دوره های آموزشی بود که از سوی موسسه های آموزشی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  استان همدان برگزار شد.

خاکسار گفت: جمع نفرات شرکت کننده در دوره های آموزشی یک هزار و ۵۰۰  نفر بودند که موفق به اخذ گواهی نامه های مربوطه از چهار موسسه آموزشی در استان همدان شدند.

همدان در تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری دوم شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: این استان جایگاه دوم کشور را در تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری در سال ۱۳۹۸ کسب کرد.

 علی خاکسار افزود: در چارچوب ساماندهی تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی بین المللی گردشگری به ویژه از منظر استانداردسازی، جهت دهی و اثربخش کردن آنها، منطبق با علایق و سلایق کشورهای بازار هدف، در سال ۱۳۹۸ معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی شیوه نامه ای با عنوان "شیوه نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری" تدوین و به استانها ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: این شیوه نامه شامل ۴۹ سنجه در تولید اقلام تبلیغات به منظور درک مناسبی از وضع موجود (جایگاه فعلی) استان در عرصه تبلیغات غیر مجازی و ملموس و اتخاذ شیوه مناسبی برای نیل به نقطه مطلوب در این عرصه بود که در بررسی های صورت گرفته، میزان انطباق تولیدات استان همدان در تهیه و چاپ کتابچه های معرفی استان، ۶۳ درصد در بروشور ها،۶۳ درصد در تولید کلیپ ها و ویدئو ها، ۷/۵۳ درصد در تهیه و چاپ نقشه ها،  ۳/۵۱ درصد در تولید ساک تبلیغاتی بود.

خاکسار گفت: میانگین نمره اکتسابی استان همدان در تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی بر اساس شاخص ها به لحاظ کمی و کیفی و مبانی اولیه طراحی و انطباق اقلام تبلیغاتی با علائق و سلائق کشور بازار هدف گردشگری ۹/۵۷ درصد بود که پس از استان یزد با ۶۳ درصد انطباق در رتبه دوم قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha