۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰
کد خبر: 83378635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالان گردشگری برای میزبانی از چینی‌ها حاضر می‌شوند

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری گفت: با توجه به لغو روادید برای گردشگران چینی، موضوع آموزش تمام عوامل و فعالان گردشگری مرتبط با حوزه گردشگران چینی در دستور کار سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار دارد.

بر اساس اعلام روز سه شنبه اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، زاهد شفیعی با بیان این خبر گفت: در پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید بازاریابی و اقدامات مؤثری که سازمان برای نفوذ در بازارهای بزرگ و نوظهور گردشگری جهان اتخاذ کرده است؛ تمرکز بر بازار بزرگ چین و گرفتن سهمی بیشتر و متناسب با ظرفیت‌های گردشگری کشور از این بازار شایان توجه و رو به رشد، جایگاه ویژه و ممتازی داشته و لغو روادید به دستور رئیس‌جمهوری برای ورود بیشتر و آسان‌تر گردشگران چینی به کشورمان نیز بر این اساس صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا اداره کل آموزش و مطالعات گردشگری معاونت گردشگری، برنامه‌ریزی و تدوین دقیق دوره‌های آموزشی مناسب و مفید برای فعالان بازار گردشگری چین شامل عوامل دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای اقامتی، پذیرایی، راهنمایان تور، تور اپراتورها و غیره را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری خاطرنشان کرد: طی انجام دوره‌های آموزشی ۴۶ ساعته، فراگیران، آموزش‌ها و مهارت‌های نظری و عملی گوناگونی را در ۹ سرفصل خواهند آموخت. آشنایی با روحیات و خلقیات گردشگران چینی، الگوهای مسافرت گردشگران چینی، نرخ‌دهی و نحوه تعامل مالی با شرکت‌های تور فرست چینی، اشتراکات و ارتباطات تمدنی و روابط چین و ایران در طول تاریخ، رویدادها و نمایشگاه‌های مهم گردشگری چین و نحوه شرکت در آنها و نحوه تعامل با آژانس‌داران راهنمایان چینی برخی از سرفصل‌های این بسته آموزشی تخصصی هستند.

به گفته زاهد شفیعی، بازآموزی مهارت‌ها، آموزش‌ها و توانمندسازی همه عوامل و فعالان بازارهای گردشگری سنتی و نوظهور در دستور کار دفتر آموزش و مطالعات گردشگری سازمان قرار دارد.

بر اساس مصوبه هیأت دولت، گردشگران چینی برای ورود به ایران نیازی به اخذ روادید ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha