سمنان- ایرنا- نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون سراسری گفت: ۱۱ هزار و ۵۷۳ داوطلب آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های ۹۸ در چهار حوزه امتحانی سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در نوبت‌های صبح و عصر پنجشنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم تیر رقابت خود را آغاز کردند.

پرویز ملک زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تعداد داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان سمنان امسال ۱۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش یافت، افزود: صبح امروز آزمون داوطلبان گروه‌های ریاضی و فنی و علوم انسانی و عصر امروز آزمون داوطلبان آزمون گروه هنر برگزار می‌شود، داوطلبان گروه علوم تجربی و زبان‌های خارجی هم به ترتیب صبح و عصر روز جمعه رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه آزمایشی تجربی با چهار هزار و ۵۲۶ داوطلب حدود ۴۳ درصد از داوطلبان را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: در گروه علوم انسانی ۲ هزار و ۵۲۶ نفر، در گروه ریاضی یک هزار و ۸۱۸ داوطلب و در گروه زبان‌های خارجی نیز یک هزار و ۲۵۷ داوطلب در آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

ملک زاده با اشاره به اینکه حوزه امتحانی دانشگاه سمنان با چهار هزار و ۴۲۸ نفر بیشترین داوطلب را در میان حوزه‌های امتحانی استان سمنان دارد، ادامه داد: در حوزه امتحانی شاهرود چهار هزار و ۳۴۶ داوطلب، در حوزه امتحانی دامغان یک هزار و ۴۹۶ داوطلب و در حوزه امتحانی گرمسار یک هزار و ۳۰۳ داوطلب در کنکور ۹۸ شرکت می‌کنند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸، ابراز داشت: ۵۹ درصد از داوطلبان کنکور امسال را دختران و بقیه را پسران تشکیل می‌دهند.

به گفته ملک زاده، امسال یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۲۴ نفر در کنکور سراسری با یکدیگر رقابت می‌کنند که تعداد داوطلبان نسبت به پارسال ۱۱ درصد افزایش دارد.

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ با بیان اینکه ۵۶ درصد داوطلبان کنکور امسال نظام جدید هستند، افزود: آزمون سراسری سال ۹۸ در ۳۸۱ شهر و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار می‌شود که تعداد حوزه‌های امتحانی نیز به منظور رفاه حال داوطلبان افزیش داشت.

استان سمنان حدود ۹۰ هزار دانشجو در بیش از ۴۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دارد.

۹۸۹۱/‏۶۱۰۳