۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲
کد خبر: 83346190
T T
۰ نفر
داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در سمنان ۱۱.۷ درصد کاهش یافت

سمنان- ایرنا- نماینده تام الاختیار آزمون های دانشگاه سمنان گفت: شمار داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دوره‌ کارشناسی ارشد سال 98 نسبت به سال گذشته در این استان ۱۱.۷ درصد کاهش یافت.

پرویز ملک زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال هفت هزار و ۸۹۰ داوطلب در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ در استان سمنان شرکت می‌کنند که از این تعداد ۴۹.۷ درصد زن و ۵۰.۳ درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ خرداد همزمان با سراسر کشور در سه حوزه امتحانی در دانشگاه‌های سمنان، شاهرود و دامغان برگزار می‌شود، اظهار داشت: بیشتر این داوطلبان یعنی چهار هزار و ۲۵۹ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان و سپس ۲ هزار و ۶۳۰ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی شاهرود و بقیه یعنی یک هزار و یک نفر در دانشگاه دامغان به رقابت می‌پردازند.

ملک زاده با اشاره به اینکه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ در استان سمنان در ۲ حوزه انتخابی دانشگاه سمنان و صنعتی شاهرود برگزار شد، بیان کرد: هشت هزار و ۹۳۳ داوطلب در این آزمون در استان سمنان شرکت داشتند که سهم بانوان ۵۰.۵ درصد بود.

نماینده تام الاختیار آزمون‌های دانشگاه سمنان تصریح کرد: تعداد داوطلبان در آزمون‌های ورودی دوره کارشناسی ارشد سال ۹۸ در کل کشور نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۸ از روز دوشنبه، بیستم خرداد، بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند تا بیست و دوم خرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت خود را چاپ کنند.

ملک زاده اظهارداشت: آزمون ورودی کارشناسی ارشد ۹۸ در سه نوبت، صبح و عصر پنجشنبه و صبح جمعه در ۱۳۲ رشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین داوطلبان آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد در سمنان در صبح پنجشنبه با هم به رقابت خواهند پرداخت، افزود: سه هزار و ۷۵۷ داوطلب در این نوبت حضور می‌یابند.

ملک زاده گفت: نوبت عصر پنجشنبه با برگزاری آزمون در ۶۳ رشته، بیشترین تنوع رشته‌ای را در استان سمنان به خود اختصاص داده است.

نماینده تام الاختیار آزمون‌های دانشگاه سمنان با بیان اینکه کارنامه همه داوطلبان اواسط تیر امسال منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد امسال در دهه سوم شهریورماه ۹۸ اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد سال ۹۸ در استان سمنان صبح پنجشنبه در ۳۳ رشته با سه هزار و ۷۵۷ داوطلب، عصر پنجشنبه در ۶۳ رشته با ۹۶۵ داوطلب و صبح جمعه در ۳۶ رشته و سه هزار و ۱۶۸ داوطلب برگزار می‌شود.

۹۸۹۱/‏۶۱۰۳