۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 82951254
T T
۰ نفر
داوطلبان كنكور در سمنان حدود12 درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در سمنان گفت: تعداد داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در این استان امسال 11.8 درصد بیشتر از سال گذشته است.

پرویز ملك زاده روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال 10 هزار و 411 نفر در آزمون سراسری كنكور در چهار حوزه امتحانی سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در نوبت های صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیر 1397 شركت می كنند.
وی اظهار داشت: در گروه آزمون ریاضی یكهزار و 491 داوطلب، در گروه تجربی چهار هزار و 939 داوطلب، در گروه علوم انسانی یكهزار و 894 داوطلب، در گروه هنر 809 داوطلب و در گروه زبانهای خارجی یكهزار و 278 داوطلب در آزمون شركت می كنند.
ملك زاده خاطرنشان كرد: در مجموع در حوزه امتحانی سمنان سه هزار و 928 نفر، در حوزه امتحانی شاهرود سه هزار و 876 داوطلب، در حوزه امتحانی دامغان یكهزار و 407 داوطلب و در حوزه امتحانی گرمسار یكهزار و 200 داوطلب شركت دارند.
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان بیان كرد: بنا به برنامه آزمون سراسری، آزمون گروه های ریاضی و علوم انسانی صبح پنجشنبه و آزمون گروه هنر عصر پنجشنبه هفتم تیر 97 برگزار می شود.
وی اضافه كرد: آزمون گروه علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه زبانهای خارجی عصر جمعه هشتم تیر 97 برگزار می شود.
ملك زاده یادآور شد: كارت‌ شركت در‌ آزمون‌ همه‌ داوطلبان‌ پنج گروه‌ آزمایشی‌ به همراه برگ راهنمای شركت در آزمون از بعد از ظهر امروز یكشنبه سوم تیر برای مشاهده و پرینت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: همه‌ داوطلبان‌ متقاضی، برای پرینت كارت شركت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده پایگاه اطلاع‌رسانی مذكور مراجعه كنند و با وارد كردن شماره سریال 12 رقمی كارت اعتباری ثبت نام و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و كدپیگیری ثبت‌نام 16 رقمی و نام و نام خانوادگی، كدملی و سریال شماره شناسنامه یك نسخه پرینت از برگ راهنما و كارت شركت در آزمون تهیه كنند.
ملك زاده تصریح كرد: داوطلبانی كه در 2 یا سه گروه آزمایشی متقاضی شدند باید علاوه بر پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت كارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم كه گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی است اقدام كنند.
وی خاطرنشان كرد: باجه رفع نقص كارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان در مركز چاپ و انتشارات دانشگاه سمنان در پردیس شماره یك این دانشگاه در روزهای سه شنبه ، چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه از هشت و 30 دقیقه تا 12 و 30 دقیقه در نوبت صبح و بعد از ظهر ها از ساعت 14 الی 18 فعال است .
وی با بیان این كه سه هزار و 928 نفر در حوزه امتحانی سمنان متقاضی شركت در كنكور سراسری هستند، گفت: در حوزه امتحانی سمنان 618 داوطلب در گروه ریاضی و 644 داوطلب در گروه علوم انسانی صبح پنجشنبه، 338 نفر در گروه هنر در عصر پنجشنبه، یكهزار و 760 داوطلب در گروه علوم تجربی صبح جمعه و 58 داوطلب در گروه زبانهای خارجی در عصر پنجشنبه آزمون می دهند.
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان بیان داشت: در حوزه امتحانی سمنان 67 درصد از شركت كنندگان در كنكور امسال را دختران و 36 درصد را پسران تشكیل می دهند.
امسال یك میلیون و 11 هزار و 384 داوطلب در 385 حوزه امتحانی كشور متقاضی شركت در آزمون سراسری 97 هستند.
استان سمنان حدود 120 هزار دانشجو در بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد.
6103/6026