سمنان- ایرنا- امام جمعه موقت سمنان گفت: امنیت خط قرمز کشور است و در این زمینه با هر حرکتی با جدیت و تجهیزات پیشرفته برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس در در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: در هفته گذشته دشمن جنبش‌هایی در غرب کشور از خود نشان داد و سپاه پاسداران با اقتدار و هوشیاری این جنبش‌ها را زیر نظر قرار داد و دشمنان را در اقلیم کردستان شناسایی و با تجهیزات پیشرفته نابود کرد.
وی با بیان اینکه هر اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران با پاسخ دندان‌شکن مواجه می‌شود، ادامه داد: هر اقدام بدخواهانه از سوی دشمنان و دست‌نشانده‌های آنان با اقتدار از سوی ایران پاسخ داده می‌شود.
وی ابراز داشت: گرانی و مشکلات در کشور وجود دارد، ولی اقتدار ملت مانع دستیابی دشمنان به اهداف شوم‌شان است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره نگهداشتن محموله نفتی ایران در جبل‌الطارق، تصریح کرد: رزمندگان در هر زمان و مکان این اقدام را بی‌جواب نخواهند گذاشت و اکنون انگلیس در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.
عبدوس با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و گرانی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: مقاومت هزینه دارد ولی تسلیم شدن به مراتب هزینه بیشتری به دنبال دارد.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان و تقویت دانش بومی کشور، اضافه کرد: کشور با صبوری و مقاومت به پیروزی و پیشرفت‌های روزافزون دست خواهد یافت.
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه برجام موجب شد مسئولان و مردم از آمریکا قطع امید کنند، ابراز داشت: مردم کشور می‌خواهند با خوداتکایی به پیروزی برسند.
وی بیان کرد: ترامپ، هفت هزار میلیارد دلار در سوریه و عراق خرج کرد تا مردم را از مسیر خداپرستی منحرف کند، ولی به یاری خداوند به دستاوردی نرسید و به شکست خود اعتراف کرده است.
عبدوس ادامه داد: انقلاب مثل دریاست و مانند یک توفان موجب شناخت منافق، کافر و مؤمن از هم می‌شود.
وی تصریح کرد: دشمن دائم در حال توطئه و فتنه و ایجاد فشار در زمینه‌های مختلف مانند فرهنگی، نظامی و اقتصادی است، ملت باید همیشه آماده و هوشیار برای مقابله با دسیسه‌ها باشد.
وی یادآور شد: انسجام ملی لازمه مقابله با دسیسه‌های دشمنان است و ملت باید همیشه انسجام خود را حفظ کند.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه اضافه کرد: نمازجمعه یکی از عوامل بقای انقلاب، نمایش اقتدار و قدرت سیاسی و اجتماعی است.
وی اظهار داشت: نماز جمعه مرکز فرهنگی هر شهر است و اکنون با اقامه نمازجمعه در ۹۰۰ نقطه از کشور مسائل اساسی، هشدارها، تشویق‌ها و تهدیدها مطرح می‌شود.
عبدوس گفت: نماز جمعه باید از جریان و حرکت‌های انقلابی حمایت کند و قدرتمندانه به نمایش گذاشته شود.
به گفته امام جمعه موقت سمنان، کشور با روحیه انقلابی پیشرفت می‌کند و به اوج ترقی می‌رسد، کوتاهی در این مواضع به ضرر کشور، ملت و نظام است.
۷۳۴۲/۶۱۰۳