۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83431045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحریم شخصیت‌های کشور نشان درماندگی آمریکاست

سمنان- ایرنا- امام جمعه موقت سمنان گفت:تحریم شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی نشان درماندگی آمریکا بوده و مقاومت مردم نقش مهمی در استیصال دشمنان دارد.

حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، افزود: اقدام دشمنان در تحریم کشور موجب خوداتکایی و شکوفایی شده ، و ایران در آستانه خروج از بن بست اقتصادی قرار دارد.
وی بیان کرد: تحریم‌ها موجب شد بر داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی  تکیه کرده و در مسیر  رسیدن به خودکفایی قرار بگیریم.
 خطیب موقت جمعه سمنان خودکفایی در تولید بنزین را دستاورد بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: دشمن با تحریم بنزین به دنبال ایجاد نارضایتی در کشور بود، اما با همت جوانان متخصص قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) این نقشه هم خنثی شد.

مهدوی نژاد به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از نخبگان هم اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها مانع از رشد و پیشرفت کشور نیست و ایران با تکیه بر ظرفیت های داخلی به توسعه و رونق اقتصادی دست می یابد.

وی با بیان ‌اینکه مقاومت مردم ایران آزادیخواهان جهان را به مقاومت سوق داد، اضافه کرد:مقاومت مسلمانان در نقاط مختلف جهان مانند یمن، فلسطین و سوریه برگرفته از مقاومت مردم ایران است.
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه اقتصاد درون‌زا و تکیه بر داخل همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری برای پیشرفت و ترقی کشور است،ادامه داد: پیشرفت های بدست آمده در حوزه نظامی و بویژه صنعت موشکی بر همین اساس بدست آمده است.

امام جمعه موقت سمنان گفت: اکنون دنیا آمریکا را جزیره امن نمی‌داند و جایگاه گذشته خود را از دست داده است، حمله های تروریستی روزهای گذشته در آمریکا، ۲۹ کشته و ۴۲ زخمی برجا گذاشت.

  مهدوی نژاد با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، تصریح کرد: امام پنجم شیعیان شکافنده علم و میزان شناخت حق از باطل است.
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه سبک زندگی غربی، تقوا را از بین می‌برد، افزود: ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی در کشور خسارت‌های زیادی در زمینه اقتصادی، دینی و اخلاقی ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های زندگی مومنان توجه به تقوا است و خداوند نیز در قرآن کریم بر رعایت تقوا تاکید کرده، انسان با تقوا، دنیا را محضر خداوند می‌داند و از ارتکاب به گناه و غفلت در زندگی پرهیز می‌کند.
مهدوی نژاد یادآور شد: وفای به عهد، پرداخت زکات، انفاق، پرهیز از تهمت زدن و دل شکستن از ویژگی‌های انسان مومن و با تقوا است.
۷۳۴۲/۶۱۶۷

برچسب‌ها

اخبار مرتبط