بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نمره کتبی امتحان نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم شاخه نظری استان در خردادماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ صدم درصد نسبت به میانگین کشوری رشد داشته است.

موسی دادی زاده سرخایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین امتحان نهایی در چهار رشته ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی ۱۸ صدم درصد و درصد قبولی دانش آموزان در این رشته‌ها ۲ و ۲ صدم درصد نسبت به میانگین کشوری رشد داشته است.
وی بیان داشت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ میانگین کتبی نهایی دانش آموزان هرمزگان در رشته‌های یاد شده ۱۱.۸۲ و درصد قبولی چهار رشته یاد شده ۸۳.۶۴ درصد بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: این رشد واقعی و برنامه محور بوده و در بررسی معدل کتبی دانش آموزان این سیر صعودی و تدریجی قابل درک است.
دادی زاده سرخایی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های تقویتی، تست و فوق برنامه با استفاده از ظرفیت خیران علمی، برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های مشاوره‌ای برای دانش آموزان و اولیا با مشارکت جامعه خیران یاوری فرهنگی و برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی توزیع کتاب‌های کمک آموزشی با همیاری بنیاد علوی از عوامل موفقیت در بحث امتحانات نهایی بوده است.
وی اضافه کرد: ایجاد قرائت خانه‌های مدارس، ایجاد پایگاه‌های مطالعاتی در ایام تعطیلات بویژه عید نوروز، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی دبیران استان در طول سال تحصیلی از دیگر عوامل دخیل در رشد امتحانات نهایی دانش آموزان هرمزگانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: همچنین با تلاش جمعی و همت دانش آموزان و معلمان موفق شدیم در این شاخص مهم نسبت به میانگین کشوری رشد داشته باشیم.

۷۱۹۵/۶۰۴۸