تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

دهلی نو - ایرنا - مسلمانان هند امروز دوشنبه با گرد آمدن در مساجد سراسر این کشور برای اقامه نماز عید قربان، این روز را گرامی داشتند.

عید قربان برای جامعه 250 میلیون نفری مسلمانان هند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به آن عیدالاضحی یا 'بکری عید' می گویند.

 
"نارندرا مودی" نخست وزیر و "رام نات کویند" رییس جمهوری هند و همچنین "راهول گاندی" رهبر حزب کنگره امروز در پیام هایی فرارسیدن عید قربان را به مسلمانان هند و جهان تبریک گفتند.

 
وبسایت خبری 'ان دی تی وی' گزارش داد که نخست وزیر  هند در حساب توییتری خود ضمن تبریک به مناسبت روز عید قربان ابراز امیدواری کرد این عید صلح و دوستی را در جامعه هند و جهان گسترش دهد.

 
رام نات کویند رییس جمهوری هند نیز  گفت: من به همه شهروندان به خصوص برادران و خواهران مسلمان در داخل و خارج از کشور، عید را تبریک می گویم. عید قربان نماد عشق، برادری و خدمت به بشریت است.

سایر مقامات سیاسی هند نیز امروز فرا رسیدن عید قربان را تبریک گفتند. راهول گاندی رهبر حزب کنگره در حساب تویتری خود نوشت: عید قربان بر مسلمانان مبارک.

همچنین ایرانیان مقیم هند در شهرهای مختلف این کشور همراه و همدوش با براداران دینی خود نماز عید سعید قربان را در مساجد، سفارت و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران  در دهلی برگزار کردند.

 
عید قربان که امروز ۱۲ اوت (۲۱ مرداد) در سراسر هند و جهان گرامی داشته می شود، دومین جشن بزرگ مسلمانان است. به مناسبت فرارسیدن این روز تمام اداره های دولتی هند امروز تعطیل هستند.