۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82707092
T T
۰ نفر
تاكيد رهبران هند و افغانستان بر لزوم مبارزه با تروريسم

دهلي نو-ايرنا- رهبران هند و افغانستان روز سه شنبه بر عزم دو كشور براي مبارزه با تروريسم تاكيد كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از سخنگوي وزارت امور خارجه هند ، نارندا مودي نخست وزير هند و اشرف غني رئيس جمهور افغانستان امروز در جريان ديداري اعلام كردند هند و افغانستان مصمم به مبارزه با تروريسم هستند.
راويش كومار در حساب توييتري خود درباره اين ديدار افزود: در اين ديدار رهبران دو كشور در مورد طيف وسيعي از مسائل دوجانبه، منطقه اي و جهاني گفت و گو كرده و بر عزم جدي خود در مبارزه با تهديد تروريسم تاكيد كردند. دو كشور همچنين در خصوص اهداف مشترك برقراري امنيت و ثبات در افغانستان مذاكره كردند.
اشرف غني رئيس جمهور افغانستان پيش از گفت و گو با نارندا مودي، با رام نات كويند همتاي هندي خود در دهلي نو نيز ديدار كرد.
رام نات كويند رئيس جمهور افغانستان در اين ديدار ضمن محكوم كردن حملات اخير تروريستي در افغانستان گفت: تلاش ها براي برقراري صلح در افغانستان بايد به رهبري و تحت كنترل مردم و دولت افغانستان باشد.
وي افزود: برقراري صلح و امنيت پايدار از جمله عوامل اصلي براي هدايت افغانستان در مسير رشد اقتصادي است. متأسفانه، مردم افغانستان قرباني خشونت هاي بي هدف و بي معني شده اند.
رئيس جمهور هند در ارتباط با روابط هند و افغانستان گفت: در سال هاي اخير دو كشور روابط راهبردي خود را گسترش داده اند. تجارت و سرمايه گذاري هند و افغانستان گسترش يافته است و سبب ايجاد تجارت به ارزش 200 ميليون دلار شده است.
هند و افغانستان اخيرا كريدور هوايي دو جانبه خود را راه اندازي كردند.
كريدور هوايي هند و افغانستان دستيابي افغانستان به بازار هاي هند را سهولت مي بخشد و به تاجران افغاني فرصت استفاده از شبكه هاي تجاري جهاني را فراهم مي سازد.
هند و افغانستان به دنبال عبور از پاكستان براي گسترش تجارت دوجانبه خود هستند.
اشرف غني رئيس جمهور افغانستان امروز در ديداري يك روزه وارد دهلي نو شد.
آساق**267**انتشار دهنده: وحيده دينداري