کیش - ایرنا - مدیرعامل منطقه آزاد کیش تاکیدکرد: تسهیلات در نظر گرفته شده در قانون و مقررات مناطق آزاد، زمینه ساز سرمایه گذاری های کلان در این مناطق بوده و عمل به این قانون و مقررات می تواند بسیاری از مشکلات این مناطق را حل کند.

به گزارش ایرنا، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز جمعه در نشست مشترک بانک مرکزی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با سرمایه گذران و تجار کیش ضمن اشاره به صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری منطقه آزاد کیش در سال ۹۷ افزود: سرمایه گذاریهای انجام گرفته، میزان اشتغال و حجم صادرات در مناطق آزاد، باید به عنوان یک متغیر در اولویت بندی های تخصیص ارز به این مناطق منظور شود.

 او گفت: به اولویت بندی های کشور در خصوص تخصیص ارز اعتقاد داریم اما نباید میزان اشتغال، حجم سرمایه گذاری هایی که در مناطق آزاد بویژه در کیش صورت گرفته است و میزان صادراتی که از این مناطق صورت می گیرد نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: حل مشکل ارز برای خرید مواد اولیه تولید، توسط تولیدکنندگان واحدهای صنعتی و نیز تجار و بازرگانان کیش در دستور کار سازمان قرار دارد از اینرو در نشستی با دکتر همتی رئیسکل بانک مرکزی و مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد راههای کمک های متقابل طرفین مطرح و تصمیمات خوبی جهت تسهیل امور اتخاذ شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ سرمایه واقعی مناطق آزاد بویژه کیش را سرمایه گذاران و کار آفرینان دانست و افزود: فعالان اقتصادی، سرد وگرم روزگار را چشیده اند و با پیشه کردن صبر و تحمل تمام سختیها و دشواری های حاکم در اقتصاد کشور در این جزیره ماندگار شدند و مقاومت کردند و سرباز جنگ اقتصادی لقب گرفتند.

وی تاکید کرد: وظیفه جدی داریم از سرمایه گذاران اقتصادی که رونق و اشتغال را رقم می زنند حمایت کنیم و باری از مشکلات کشور را به دوش بکشیم و مشکلی را حل کنیم که این مهم با بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای ملی و سرمایه گذاری محقق می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: تفاوت زمانی که در جنگ به عنوان رزمنده بودیم و امروز به عنوان سرباز، در صف اول جنگ اقتصادی هستیم این است که در آن زمان بدون تجربه وارد نبرد شدیم اما در حال حاضر سربازان اقتصادی کشور با ۴۰سال تجربه، وارد کارزار شده اند، لذا تردیدی نیست که با همدلی و یکدلی و بهرهگیری از ظرفیتها و توانمندی های موجود در این جنگ اقتصادی پیروز میدان خواهیم بود.

۱۳۳۹