شنجن- پکن- ایرنا- با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران ، شرکت های علمی و فنی و دانش بنیان ایران و چین هفت تفاهمنامه امضا کردند.

به گزارش ایرنا این تفاهمنامه ها بین شرکت های دو کشور و در حاشیه نمایشگاه فنآوری های پیشرفته در شهر شنجن واقع در استان گوانگ دونگ در جنوب چین به امضا رسید.

از جمله این تفاهمنامه ها دو یادداشت همکاری بین شرکت های ایران نانو از ایران و دبلیو او آی پی تی از چین و شرکت بین المللی فنآوری دونگ گون بود.

شرکت های سدنا و ای آی سل از ایران نیز به ترتیب تفاهمنامه هایی با شرکت های الکتریک شنگلی از گوانگ جو و سلامتک از شانگهای امضا کردند.

شرکت های میدل ایست ژن تراپی و فنآوران سپید جامگان از طرف ایران هم یادداشت تفاهمی را با شرکت های شانگهای یونیکار تراپی بیومدیسین و شرکت شانگهای سونبیو بیوتکنولوجی و شرکت بین المللی میکرو الکترونیک به امضا رساندند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم و نمایشگاه یاد شده در جنوب چین گفت: نمایشگاه فناوری های پیشرفته شنجن فرصت و ظرفیتی برای بازاریابی شرکت های ایرانی است.

«سورنا ستاری» به دنبال بازدید از نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین در شنجن افزود: چین در سال های گذشته در حوزه فناوری به شدت توسعه یافته است و امیدواریم شرکت های دانش بنیان ایرانی نیز از این فرصت برای ارتقا خود استفاده کنند.

وی با اشاره به مشارکت ۷۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه فناوری های شنجن گفت:  نمایندگان این شرکت ها در چند روز گذشته در شانگهای هم ضمن رایزنی با شرکت های چینی زمینه، همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

«سورنا ستاری» معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با دعوت وزیر علوم چین و با هدف توسعه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور روز سه شنبه در راس یک هیات بلندپایه علمی، فناوری و دانش بنیان، وارد شنجن قطب فناوری چین شد.

در جریان این سفر مدیران ۷۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق نیز  «سورنا ستاری» معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری اسلامی ایران را همراهی کردند تا تعاملات علمی و فناورانه خود را با شرکت‌های چینی گسترش دهند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در این سفر دیدارهایی با مقام های علمی و فناوری چین داشت.

فناوری اطلاعات، سلول‌های بنیادی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، مواد پیشرفته و حوزه سلامت زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است که عازم جمهوری خلق چین شده‌اند.