تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹

پکن- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که به دعوت وزیر علوم چین به این کشور سفر کرده است اظهار کرد چین اکنون قدرت دوم علمی دنیا است و بزودی در چند سال آینده هم از نظر تعداد مقالات علمی، آمریکا را پشت سر می گذارد بنابراین تبادلات علمی ما با چنین کشوری بسیار موثر است و باید افزایش یابد.

«سورنا ستاری»  چهارشنبه شب در ادامه سفر به چین در بدو ورود به پکن در جمع خبرنگاران افزود: بخش دوم سفر به چین مجموعه ملاقات هایی است که با مقامات این کشور از جمله وزیر علوم و وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین در پکن برگزار می شود.

او گفت: پیرو حضور موثر بیش از ۷۰ شرکت ایرانی در شنجن و شانگهای، مشارکت این شرکت ها در نمایشگاه ها و همایش هایی که در این حوزه برگزار شد بخش دوم سفر بیشتر بحث هایی است که با مقامات چینی در ادامه این مسایل داریم.

ستاری اظهار امیدواری کرد پیرو جلسات گذشته که به صورت جدی برای توسعه علم و فناوری بین دو کشور تلاش شده و قراردادهای های متعددی بین دو کشور امضا شده است بتوان همکاری های مشترک دیگری را با چین داشت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در این سفر تفاهم نامه جدیدی با وزارت علوم چین امضا خواهد شد افزود: فکر می کنم اتفاقات خوبی در آینده در این زمینه بیافتد.

«سورنا ستاری» معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با دعوت وزیر علوم چین و با هدف توسعه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور روز گذشته (سه شنبه) در راس یک هیات بلندپایه علمی، فناوری و دانش بنیان وارد شنجن قطب فناوری چین در جنوب این کشور شد.

در جریان این سفر مدیران ۷۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق نیز معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری را همراهی کردند تا تعاملات علمی و فناورانه خود را با شرکت‌های چینی گسترش دهند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن شرکت و سخنرانی در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی فناوری های پیشرفته شنجن که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد،  در نشست تجاری فناوری شرکت های ایرانی و چینی نیز شرکت کرد.

دیدار با مقامات شنجن و بازدید از نمایشگاه فناوری های پیشرفته این کشور در کنار گفت و گو با نمایندگان شرکت های فناور ایرانی از دیگر برنامه های معاون علمی رییس جمهوری در جریان سفر به شنجن بود.