شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، آزادراه شیراز – اصفهان را از پروژه‌های اولویت‌دار و اقتصاد مقامتی استان فارس دانست و گفت: مساله مهم درباره این پروژه،بحث تعیین و تامین منابع مالی تکمیل آن است.

محمود رضایی کوچی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه افزود: با توجه به اهمیت این پروژه، تامین منابع مالی از مسیرهای مختلف در دست انجام است.

وی ادامه داد: استفاده از سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع به عنوان شریک سرمایه‌گذاری، استفاده از منابع دولتی و همچنین استفاده از منابع بانکی از جمله روش‌های تامین مالی برای این پروژه است که می‌تواند به بهره‌برداری از آن در سال ۹۹ منتهی شود.
او اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون برای اجرای این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

آزاد راه شیراز – اصفهان، اولین پروژه آزادراهی استان فارس محسوب می شود.

درباره مزایای آن گفته شده که پس از بهره برداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز – اصفهان را کاهش میدهد و زمان سفر وسایل نقلیه بطور میانگین ۱۲۰ دقیقه کاهش مییابد. 

این مسیر هم اینک حدود ۵۰۰ کیلومتر است که پیمایش آن با اتومبیل، پنج ساعت و نیم الی ۶ ساعت است.

گزینه‌‎های مدیرکلی راه و شهرسازی فارس در دست بررسی
وی درزمینه روند انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم گفت: انتخاب یک مدیر دارای تخصص و توانایی چارچوب خاصی دارد که بر همین اساس شرایط افراد و گزینه‌های مختلفی در دست بررسی است.
رضایی کوچی ادامه داد: پس از انتخاب فرد اصلح، حکم وی با هماهنگی استاندار فارس و توسط وزیر راه و شهرسازی صادر خواهد شد.
وی بیان کرد: زمان دقیقی برای معرفی مدیر کل راه و شهرسازی فارس نمی‌توان مشخص کرد اما این کار از مسیر قانونی خود در حال انجام است.

فیروز تکاور ششم مرداد ۹۸ از منصب مدیر کلی راه و شهرسازی فارس بازنشسته شد که از آن زمان تاکنون این تشکیلات با سرپرستی اداره می شود.