۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۸
کد خبر: 82963010
T T
۰ نفر
اتصال ياسوج به آزادراه اصفهان- شيراز نهايي شد

ياسوج- ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل كشور گفت: مطالعات اتصال كهگيلويه و بويراحمد و ياسوج مركز اين استان به آزادراه اصفهان - شيراز به اتمام رسيده و اين استان نيز به شبكه آزادراهي كشور متصل خواهد شد.

به گزارش ايرنا، خيرالله خادمي روز پنجشنبه در بازديد از طرح‌هاي راهسازي كهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت: طول اين آزادراه در مرحله نخست حدود 60 كيلومتر است.
وي ميزان اعتبار پيش بيني شده براي اجراي طرح اتصال ياسوج به آزادراه اصفهان- شيراز را نيز افزون بر 10 هزار ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: عزم وزارت راه و شهرسازي مبني بر تقويت جاده‌هاي ارتباطي و اتصال اين استان به شبكه ريلي و آزادراهي استوار است.
وي با بيان اينكه طرح‌هاي راهسازي و بزرگراهي در استان كهگيلويه و بويراحمد با جديت در حال اجرا هستند، گفت: چهارخطه ياسوج -شيراز، ياسوج - اصفهان، ياسوج - سي سخت، گچساران- باباميدان و جاده ملي پاتاوه - دهدشت از مهمترين اين طرح‌هاست.
خادمي با بيان اينكه طرح‌هاي راهسازي و بزرگراهي در اين استان نقش شاهراه حياتي در كشور را دارند، گفت: جاده‌هاي ارتباطي در اين استان از شمال، جنوب، غرب و شرق به راه‌ها و شريان‌هاي حياتي كشور متصل شده است.
وي جاده ملي پاتاوه - دهدشت را يكي از مسيرهاي اصلي و طرح‌هاي ملي راهسازي براي اتصال جنوب به مركز كشور دانست و گفت: با بهره برداري اين جاده به طول 137 كيلومتر بيش از 400 روستاي محروم در 2 شهرستان بويراحمد و كهگيلويه با جمعيتي افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه وبويراحمد نيز گفت: بيش از 300 طرح راهسازي اعم از جاده‌هاي اصلي، بزرگراه، آزادراه، روستايي و بهسازي و توسعه محورهاي فرعي به اصلي در اين استان در حال اجراست.
علي محمد عليمرداني افزود: طرح چهارخطه ياسوج - به شيراز به طول 37 كيلومتر، بزرگراه ياسوج به اصفهان، ياسوج - سي سخت، باغچه سادات- چرام و اجراي 120 كيلومتر راه اصلي و بزرگراه از مهمترين اين طرح‌هاست.
وي با بيان اينكه همچنين حدود 480 كيلومتر راه روستايي در اين استان در حال ساخت، بهسازي و آسفالت است، گفت: هر سال حدود 100 كيلومتر آن به اتمام مي‌رسد.
عليمرداني يكي از مشكلات و دلايل طولاني شدن روند اجراي طرح‌هاي راهسازي در اين استان را علاوه بر كوهستاني بودن كمبود اعتبار براي پرداخت مطالبات پيمانكاران و مردم بابت هزينه زمين‌ها و باغ‌هاي تخريبي آنها دانست.
وي گفت: اداره كل راه و شهرسازي استان افزون بر 50 ميليارد ريال بابت پرداخت مطالبات مردم در طرح چهارخطه ياسوج - شيراز و افزون بر 130 ميليارد ريال بابت مطالبات پيمانكار جاده باغچه سادات- سرفارياب بدهكار است.
معاون وزير راه نيز بر ضرورت پرداخت اين مطالبات از طريق اسناد خزانه توسط اين وزارتخانه تاكيد كرد.
كهگيلويه وبويراحمد حدود 6 هزار كيلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه از اين ميزان 142 كيلومتر بزرگراه، 505 كيلومتر راه اصلي، يكهزار و 238 كيلومتر راه فرعي و مابقي نيز روستايي است.
3016/6110