به گزارش دریافتی ایرنا، خیرالله خادمی گفت: هم اكنون 178 جبهه كاری، بیش از هزار نفر نیروی انسانی و 2 هزار دستگاه ماشین آلات در پروژه به كار گرفته شده است و در صورت تامین به موقع اعتبارات این پروژه در سالجاری آماده بهره برداری میشود.
وی با تاكید بر تامین بموقع منابع اعتباری مورد نیاز از سوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت: ظرفیت و امكانات اجرایی در این پروژه كافی است به نحوی كه 5 دستگاه كارخانه تولید آسفالت، 13 دستگاه ماشین سنگ شكن و تولید مصالح در این پروژه فعال است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر زیرسازی این پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و روسازی كل پروژه نیز با 45 درصد پیشرفت فیزیكی در حال اجرا است.
خادمی گفت: پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان نخستین آزادراه كشور است كه روسازی بتنی در 54 كیلومتر آن حدفاصل ایزدخواست تا آباده اجرایی میشود و در حال حاضر 16 كیلومتر آن به اتمام رسیده و عملیات آسفالت نیز در 35 كیلومتر تكمیل شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی حجم عملیات خاكی صورت گرفته در این پروژه را 52 میلیون و 788 هزار مترمكعب بیان كرد و افزود: 842 هزار و 780 متر مكعب بتن ابنیه فنی، احداث بیش از 571 پل زیر 10 متر و 46 پل بزرگ، 289 هزار متر مربع روسازی بتنی و 6 میلیون و 300 هزار تن مصالح سنگی بخشی از اقدامات صورت گرفته در این پروژه محسوب میشود.
خادمی اضافه كرد: احداث این آزادراه موجب صرفه جویی بیش از 1200 میلیارد ریالی با كاهش مصرف سوخت، استهلاك ماشینآلات و تصادفات جادهای می شود.
این آزادراه به طول 338 كیلومتر زمان سفر را نسبت به مسیر فعلی حدود 2 ساعت كاهش میدهد.
عملیات اجرایی بزرگراه شیراز - اصفهان از سال 90 آغاز شد.
9864 /1876
شیراز- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی كه از عملیات ساخت بزرگراه شیراز- اصفهان بازدید می كرد اعلام كرد كه پیشرفت عملیات ساخت این بزرگراه 72 درصد است.