همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی همدان، تحولات چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان رخ داد و در حال حاضر حدود ۴۰ میلیارد تومان طرح بهداشتی و درمانی آماده بهره‌برداری است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه روز شنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم ملایر اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار برای احداث مراکز بهداشتی و بهداشتی استان اختصاص یافت که سهم ملایر از این رقم ۲۷ درصد معادل ۳۳ میلیارد تومان بود.

وی اخذ مجوز برای ایجاد دانشکده پیراپزشکی و بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیرساز توسط خیر ملایری «حاج حسن توکلی» را یک شاهکار در حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: پیگیری‌های زیادی صورت گرفت تا در شرایط سخت کنونی مجوز این ۲ طرح مهم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد.

عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم اخذ یک دستگاه سی.تی.اسکن برای بیمارستان دکتر غرضی، خرید تجهیزات سی.سی.یو و آی.سی.یو ایجاد مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان مهر و اخذ میلیاردها تومان برای خرید تجهیزات پزشکی و درمانی را از دیگر اقدامات در حوزه بهداشت و درمان برشمرد.

حجت الاسلام آزادیخواه تکمیل و راه‌اندازی اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و مرکز آنژیوگرافی را از دیگر اولویت‌های مهم این حوزه برشمرد و گفت: این طرح هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از بهره‌برداری از اورژانس، تجهیزات مرکز آنژیوگرافی نیز تکمیل می‌شود.

فعالیت کلینیک فوق تخصصی ملایر با ۳۰ پزشک متخصص

وی به ارایه خدمات مطلوب در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فخریه اشاره کرد و افزود: این کلینیک هم اکنون با بیش از ۳۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در حال ارایه خدمات به مراجعان است.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: در سفری که به‌زودی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ملایر خواهد داشت، تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی، تقویت و تجهیز مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و اخذ ردیف مستقل برای دانشکده پرستاری از جمله مطالبات مردم این شهرستان از دکتر نمکی است.

وی همچنین تکمیل تصفیه‌خانه سد کلان ملایر را از مهمترین خواسته‌های شهروندان ملایری برشمرد و ادامه داد: سال گذشته هفت میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه سد کلان ملایر اعتبار در نظر گرفته شد که پیگیری‌های لازم برای اختصاص این اعتبار در حال انجام است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار همدان در اواخر هفته گذشته بیان کرد: مقرر شد هفته جاری جلسه‌ای تشکیل و پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار تکمیل تصفیه‌خانه و طرح آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر صورت گیرد.

حجت الاسلام آزادیخواه تخصیص بودجه لازم برای مرمت و لایروبی قنوات، آغاز عملیات اجرایی قطعه پایانی چهار بانده محور سامن_ بروجرد و در اولویت قرار گرفتن تکمیل و راه‌اندازی ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر با اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری را از دیگر موارد مهم در این نشست عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اجرای راه آهن همدان _ ملایر همچنان امسال نیز جزء طرح‌های اولویت‌دار استان است گفت: روکش آسفالت محور ملایر _ توره به طور جد مورد تاکید و اولویت نخست است که در این زمینه از معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز دستور خوبی اخذ شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار بانده محور ملایر _ آورزمان _ نهاوند از دیگر طرح‌های اولویت‌دار این شهرستان است که سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان امسال اعتبار برای آن تخصیص یافت تا به سرعت این طرح اجرایی و تکمیل شود.