مهاباد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: روزانه به طور میانگین ۱۵۰ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار ولی کمتر از ۱۰ درصد آن منجر به اقدام عملیاتی می‌شود.

رحمان احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر تماس‌های برقرار شده با سازمان آتش نشانی مهاباد مزاحمت تلفنی یا تکراز اطلاع رسانی یک حادثه است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۶۰ ماموریت امداد و نجات توسط آتش‌نشانی مهاباد انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: از این تعداد عملیات امداد و نجات، ۵۵۲ مورد در داخل محدوده شهر و ۱۰۸ مورد نیز در خارج از شهر بوده که در اثر آنها ۴۴ مرد، ۲۲ زن و سه کودک مصدوم و ۲۵ نفر شامل ۲۱ مرد و چهار زن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: در این مدت ۳۹۶ مورد آتش‌سوزی علف‌های هرز و خشکیده، ۶ مورد آتش‌سوزی در اماکن، ۱۶ مورد آتش‌سوزی اماکن تجاری، یک مورد کارخانه صنعتی، ۲۸ مورد آتش‌سوزی خودرو و موتورسیکلت و ۲۷ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی مهار شده است.

احمدی بیان کرد: امسال ۴۰ مورد حوادث جاده‌ای و تصادف، ۵۷ مورد دفع حیوانات موذی، ۱۱ مورد رهاسازی از آسانسور، هشت مورد گیر کردن حلقه در انگشت و ۹ مورد عملیات نجات از حریق بوده که با موفقیت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور پایان کار آپارتمان‌ها از سوی شهرداری مهاباد، تنها منوط به نصب و راه‌اندازی کپسول و تجهیزات آتش‌نشانی در آنهاست، افزود: امسال ۱۶۰ گواهی ایمنی برای ۱۱۰ ساختمان و ۵۰ واحد تجاری و آموزشی صادر شده است.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می دهد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.