تهران- ایرنا- با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و در راستای طرح آموزش در منزل، پایگاه آموزش مجازی دانش‌آموزان گروه جسمی حرکتی در هنرستان توانخواهان شهید کاوه افتتاح شد.

به گزارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، «سید جواد حسینی» در افتتاحیه پایگاه آموزش مجازی دانش آموزان گروه جسمی حرکتی در هنرستان توانخواهان شهید کاوه ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم و بویژه فرهنگیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: در ایام دهه فجر ۳۹ پروژه با زیر بنای ۲۶ هزار و ۵۵۰ متر مربع و ارزش ۶۴۹ میلیارد ریال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی کلنگ زنی و یا افتتاح شد.

وی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین وزارت آموزش و پرورش با سازمان فناوری اطلاعات اظهار کرد: ۱۲۳ هزار کلاس هوشمند در سطح کشور وجود دارد که ۷۸ هزار مدرسه نیز به شبکه ملی اطلاعات وصل هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در تفاهم نامه منعقد شده تمامی مدارس روستایی، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق حاشیه ای به شبکه ملی اطلاعات وصل خواهند شد.

وی با بیان سیر تحولی ارتباطات بشر  و اینکه بشر از بدو تولد به دنبال این بود که با وسایل مدرن تر ارتباطات خود را به لحاظ کمی و کیفی گسترش دهد،  افزود: استفاده از زبان بدن، استفاده از تصویر، استفاده از کلمات، نوشتار، چاپ و دنیای مجازی سیر تکامل ارتباطات انسانی از بدو تولد انسان تاکنون است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: انسان ها با استفاده از فضای مجازی برای نخستین بار توانستند شکاف عمیق توسعه یافتگی و توسعه‌ نیافتگی را جبران کنند.

وی با بیان اینکه یکی از الگوهایی که باید در آموزش و پرورش محقق شود استفاده از فناوری های نوین در آموزش است، افزود: هنوز به صورت کامل از ظرفیت فناوری اطلاعات و فضای مجازی در آموزش و پرورش استفاده نکرده ایم و باید از ظرفیت ویژه فضای مجازی و ارتباطات برخط در آموزش استفاده بهینه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات در آموزش موجب کاهش هزینه ها و افزایش عدالت آموزشی می شود.

وی، آموزش و پرورش استثنایی را مولود انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش استثنایی ۷ طیف دانش آموز را پوشش می دهد و تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از بدو تاسیس تاکنون ۱۷.۵ برابر شده است و به بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز رسیده است.

حسینی همچنین تصریح کرد: تعداد دانش آموزان اتیسم تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۲ هزار و ۶۶۰ نفر، دانش آموزان دارای اختلالات هیجانی رفتاری ۱۳۴ نفر، دانش آموزان دارای مشکلات بینایی ۶ هزار و ۷۲۰ نفر، دانش آموزان دارای مشکلات شنوایی ۱۵ هزار و ۴۲۲ نفر، معلولین جسمی حرکتی ۸ هزار و ۳۸۶ نفر، دانش آموزان کم توان ذهنی ۵۹ هزار و ۸۶۱ نفر و دانش آموزان چند معلولیتی ۷ هزار و ۹۶۶ نفر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد دانش آموزان تحت پوشش مرکز توانبخشی و مشکلات یادگیری نیز بیش از ۵۰ هزار دانش آموز است.