بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی بر لزوم مشارکت و همکاری همه دستگاهها در برگزاری انتخاباتی بی‌نقص در استان گفت: دستگاه‌های اجرایی معین انتخابات، در کمک به تامین امکانات و تجهیزات این رویداد، خست به‌خرج ندهند.

محمدعلی شجاعی، شنبه شب در نشست مدیران اجرایی استان برای تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات،  اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت های استان برای فراهم کردن بسترهای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، استفاده کنیم که در این زمینه، باید برنامه عملیاتی و با مسوولیت مشخص داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: باتوجه به شرایط کنونی، دنیا چشم به ایران دوخته تا چه میزان در پای صندوق های رای حاضر می شوند، میزان مشارکت مردم ملاکی برای آنان است که آیا تهدیدها و تحریم ها پاسخ داده است یا خیر.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: مردم این استان، با وجود مشکلات اقتصادی، همواره در صحنه های مختلف حضوری موثر و فعال داشته اند.

سفیران مشارکت فعال می شوند

شجاعی گفت: باید گروه هایی با عنوان سفیران مشارکت تشکیل شود، این گروه ها با حضور تمامی اقشار و اصناف، به شهرستان ها اعزام شده و نسبت به برگزاری جلسات با اقشار و جامعه هدف اقدام کنند.

وی افزود: سفیران مشارکت در شهرستان ها در چند روز باقیمانده باید در مجموع ۴۴۰ جلسه برگزار کنند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات، مربوط به شخص، گروه و یا جناح خاصی نیست بلکه مربوط به کل نظام است.

عابدین عابدی مقدم، رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی هم در این نشست گفت: در استان حدود ۵۵ درصد از افراد ثبت نام کرده برای کاندیداتوری انتخابات از شورای نگهبان تاییدیه گرفتند، که با تمامی داوطلبان رد صلاحیت شده نشست داشته و علل رد صلاحیت را به آنان توضیح دادیم.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی هم با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند، گفت: دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تلاش داشته باشند.

ولی الله حیاتی اظهار داشت: هرگونه خدشه و تعرض به اصل ولایت فقیه و جایگاه رهبری و نیز دو قطبی کردن رقابت های انتخاباتی در جامعه، خط قرمز نظام است که باید مورد توجه سخنرانان و نامزدهای انتخاباتی باشد.

استان  خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.