اصفهان- ایرنا- شهروندان سمیرمی‌ برای انتخاب وکلای ملت در انتخابات مجلس یازدهم همچون دیگر هم استانی‌های خود روز جمعه با حضور یکپارچه و گسترده در پای صندوق‌های رأی، زیباترین تابلوی مشارکت حداکثری را در این همایش ملی خلق خواهند کرد.

دوم ماه اسفند امسال در واقع روز ملی ایرانیان است،  همه و همه می‌آیند تا یکصدا و همدل برای عزت و سربلندی ایران قدمی بردارند و در سرنوشت ملی و میهنی خود سهیم شوند.

 سمیرمی‌ها  اعم از کشاورز، باغدار و کارمند تا زنان، جوانان و رای اولی‌ها همپای دیگر هموطنان ایرانی، برای شرکت در این عرصه و ایستادن در صف‌های تثبیت کننده اقتدار و سرافرازی برای ایران آماده‌اند.

به گفته فخری زاده، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار سمیرم ۵۳ هزار سمیرمی در این دوره از انتخابات می‌توانند رای داده و منتخب مجلس یازدهم را راهی خانه ملت کنند.

پیشینه رای دادن سمیرمی‌ها در انتخابات در بیشتر دوره ها رکوردهای ۱۰۰ درصدی را به ثبت رسانده و گاهی از ۱۰۰ درصد فراتر رفته است که به نظر می رسد، علت آن حضور قومیت‌ها و عشایری است که گاهی در جنوب و قشلاق رای می دهند و در مواردی در سمیرم و ییلاق حضور می یابند و درصد مشارکت را بالا می برند.

حالا اما بعد از انصراف رسمی ۲ نفر و غیررسمی نامزدی دیگر، رقابت نزدیک ۱۴ نفر از داوطلبان ورود به مجلس یازدهم به روزهای اوج و پایانی خود رسیده است.

۱۴ نفری که برخی سال ها از سمیرم دور بوده اند یا تنها سمیرمی هستند اما سمیرم نبوده اند، برخی در سمیرم حضور داشته و با این مردم زندگی کرده اند و برخی نیز از استان ها و شهرهای دیگر از این حوزه انتخابیه کاندیدا شده اند.

هادی دهقان یکی از جوانان دهه هفتادی روستاهای شمالی سمیرم درباره حضورش در انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: تعدد نامزدها در این دوره بیشتر است و طبیعی است که انتخاب و تشخیص در این میان سخت تر.

به گفته وی، اینکه تبلیغات بصری و پوسترها مانند سال های قبل روی در و دیوارها نصب نمی شود از یک جنبه خوب است، اما فضا و حال و هوای انتخاباتی را کم کرده است.

فعالیت ستادها در این یک هفته تبلیغات شب ها پررنگتر و البته با سردادن شعار در حمایت از نامزدها همراه است.

شعارهایی همچون «صل علی محمد، دکتر ما خوش آمد» یا «فلانی فلانی حمایتت می کنیم». تمرکز اصلی تبلیغات ستادها در میدان ماندگار و  خیابان های منتهی به آن میدان و یکی دو ستاد نامزدها در میدان های شهدا و فلکه ساعت فعال شده اند.

معصومه بهرامیان دیگر شهروند سمیرمی درباره نقش ستاد زنان هر نامزد انتخابات به خبرنگار ایرنا می گوید: اینکه هر داوطلبی ستاد اختصاصی برای بانوان دارد به نظر بد نیست اما زمانی خوب است که زنان را باور کرده و برای آنها در عمل کار کنیم.

تجمع روبروی ستادها در زمان برپایی جلسه هر نامزد در مساجد و حسینیه ها نیز عامل ایجاد ترافیک در میدان های اصلی است. همراه هر نامزد انتخابات جمعی از حامیان او وارد مکان های عمومی و مذهبی شهر و روستا می شوند و او را با شعارهایشان همراهی می کنند.

گاهی این رفت و آمد نامزدها به دلیل همزمانی پایانی و آغازین سخنرانی هر کدام از داوطلبان، به تقابل و در هم تنیدن شعارهای حمایتی یا رقابتی می انجامد و ازدحام جمعیت دوچندان می شود که هر کدام دیگری را به آرامش فرا می خوانند.

سجاد سامی از جوانان سمیرمی که در یکی از جلسات نامزدها حضور داشته است به خبرنگار ما گفت: نباید احساساتی با مسایل برخورد کرد بلکه باید منطقی بود و حرف هر کدام از کاندیداها را شنید و بعد تصمیم گرفت.

تبلیغات در فضای مجازی امسال  از هر دوره ای پر رنگتر است و هر کدام از داوطلبان مجلس و حامیان او با هشتک ها، تغییر تصاویر پروفایل به عکس نامزد مورد نظر و راه انداختن گروه ها و کمپین های تلگرامی سعی دارند آرا مردمی را به سمت خود سوق بدهند.

با وجود ممنوع بودن نصب پوستر روی دیوارها و اماکن عمومی تردد ماشین ها با تصاویر نامزدها بیش از هر چیز خودنمایی می کند. از ماشین های آلمانی و میلیاردی گرفته تا پیکان و پراید وطنی، درب هر ستاد و در گردش در شهرها و روستاها می کوشند رای و نظر مردم را جلب کنند.

به گفته محمد رضا عسگریان فرماندار سمیرم، روز جمعه دوم اسفندماه ۳۱ شعبه سیار و ۳۴ شعبه ثابت رای‌گیری در ۴ بخش، ۶ شهر و ۱۲۰ روستا و آبادی این شهرستان رای مردم را جمع آوری می‌کنند.

وی از همه اقشار و گروه‌های مردمی و عشایر می خواهد با حضور حداکثری در پای صندوق های رای بار دیگر حماسه ای جاودانه را خلق و در تاریخ این شهرستان به ثبت برسانند.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت، ۱۲۰ آبادی و روستا، ۶ شهر و چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

از مجموع پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری جمعیت استان اصفهان سه میلیون و ۶۰۳ هزار نفر واجد شرایط رای هستند.

این استان در مجلس شورای اسلامی ۲۰ نماینده دارد.