مهاباد- ایرنا- استاد علوم اقتصادی دانشگاه و رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: برای تحقق این شعار، آماده‌سازی فضای کسب و کار، زیرساخت‌های فیزیکی و نرم‌افزاری تولید از موارد مهم و ضروری است.

حسن عبدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود بر حرکت فزاینده و جهشی تاکید فرمودند، اظهار داشت: طبق شاخص‌های بین‌المللی و آمارهای رسمی داخلی فضای کسب و کار برای تولید و رشد اقتصادی نیاز به بازسازی دارد که با حذف قوانین و مقررات زائد و مانع تولید توسط نهادهای قانون گذاری و اصلاح قوانین در جهت رشد تولید محقق می‌شود.

وی ادامه داد: قوانین و مقررات باید محرک خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی بوده و بخش خصوصی واقعی و توانمند را به صحنه تولید مولد آورده و جلوی فعالیت‌های نامولد را بگیرد.

استاد علوم اقتصادی اضافه کرد: با اصلاح نظام آموزشی، ذهنیت و نگرش همه از جمله سیاست‌گزاران، مجریان سیاست‌ها و مردم در راستای نوآوری، کارآفرینی و خلق ثروت قرار می گیرد.

وی گفت: این روزها علاوه بر تاثیر متغیرهای برون‌زایی چون تحریم های ظالمانه شاهد جولان ویروس کرونا هم هستیم که همه کسب و کارها و مشاغل را در معرض تهدید کوچک شدن و حذف قرار داده‌است.

عبدی بیان کرد: در طول سال گذشته به ویژه بعد از شیوع بیماری کرونا، تجربه‌ای بسیار ارزشمند از بسیج همه ظرفیت‌ها و توان تولیدی کشور برای افزایش تولید و تامین مایحتاج مردم، حاصل شد که به عنوان یک مدل اثرگذار برای تحقق اهداف «جهش تولید»  در سطح کشور به کار خواهد آمد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با هم‌افزایی مردم، دولت و مسوولان، اقتصاد ایران در سال‌جاری و به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری به جهش تولید رسیده و بتوانیم به جامعه ای که شایسته و زیبنده ایران اسلامی است، دست پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی، امسال را به نام سال «جهش تولید» نامگذاری فرمودند.