قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با صدور پیامی روز جهانی کار و کارگر را به جامعه کارگری استان تبریک گفت و از این قشر به عنوان افرادی که در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند یاد کرد.

پیام تبریک هدایت الله جمالی پور که روز پنجشنبه صادر شده به شرح زیر است:

کار عبادت است و پیامبر اسلام بر دست کارگر بوسه می‌زند و  می‌فرمایند: «عبادت هفتاد جزء دارد که با فضیلت ترین جزء آن کسب درآمد حلال است».

کار و کارگر در آموزه های دینی ما از شان و جایگاه والایی برخوردار است همچنان که در جای جای فرمایشات نبی مکرم اسلام (ص) و مولای متقیان امام علی (ع) این مهم بسیار مشهود است. 

در ادامه این پیام آمده است: بی شک یکی از مهم ترین رسالت های جامعه شریف کارگری که آمیزه ای از عل ،عمل و پایداری هستند،تلاش بی وقفه به منظور دستیابی به خوداتکائی کشور در شرایط کنونی و رسیدن به دستاوردهای جامع در زمینه اقتصاد مقاومتی است. 

در بخش دیگری از این پیام آورده شده است: جامعه عزتمند کارگری کشور از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون همواره به عهد خود با آرمان های نظام وفادار بوده و در تحقق اهداف جمهوری اسلامی و پیشرفت اقتصادی کشور نقشی بی بدیلی را ایفا نموده اند.

در قسمت بعدی پیام استاندار قزوین آمده است: امروز  نیز در راستای تحقق  منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان «جهش تولید» کمر همت بسته اند  و حتی  اکنون که شیوع بیماری منحوس کرونا، فعالیت‌های اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده، کارگران اجازه نداده‌اند چرخ  تولید متوقف و کشور دچار کمبود شود،این امر نیز اهمیت تلاشهای این قشر بزرگ و ایثارگری آنان را بیش از پیش به نمایش گذاشته است. 

در پایان این پیام آمده است:  اینجانب بر خود لازم می دانم روز جهانی کارگر را به جامعه کارگران به ویژه جامعه شریف کارگری استان که در خط مقدم جبهه اقتصادی و عرصه تولید کشور مشغول به فعالیت هستند و نقش اصلی را در این عرصه بر عهده دارند تبریک و تهنیت عرض نموده، امیدوارم زمینه های پیشرفت و ارائه خدمات به این قشر کوشا بیش از پیش فراهم گردد و عموم مردم و مسئولان  میهن عزیز و اسلامیمان  بیش از هر زمان قدردان وجود کارگران سرافراز  و پرافتخار باشند.
۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با اولین روز ماه می میلادی به عنوان روز جهانی کارگر نام گذاری شده است.