تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

تهران– ایرنا – در حالی که بیش از یک ماه از اعلام آتش بس دروغین رژیم سعودی در جنگ یمن می گذرد، وزارت دفاع آمریکا از خرید دو میلیارد دلاری موشک‌های کروز (SLAM- ER) توسط عربستان خبر داده، اقدامی که نشان می دهد آل سعود پشت نقاب آتش بس طرح ها و نقشه های خود را برای ادامه کشتار مردم یمن با کمک یانکی ها ادامه می دهد.

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (جمعه) در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که شرکت هوافضای بوئینگ، دو قرارداد موشک کروز به ارزش بیش از ۲.۶ میلیارد دلار برای حمایت از فروش نظامی خارجی به عربستان سعودی و شش کشور دیگر را از آن خود کرده است.

معامله تسلیحاتی مزبور در حالی صورت می گیرد که عربستان به خاطر کاهش قیمت نفت، کاهش صادرات آن و افزایش هزینه های جنگ افرزوی این کشور در سوریه، یمن و عراق با مشکلات اقتصادی شدید و کمبود بودجه مواجه است و اکنون به دنبال برنامه های ریاضتی و لغو کمک هزینه های معیشتی به مردم عربستان است.

در این بیانیه آمده است که "شرکت بویینگ علاوه بر برنده شدن در قرارداد یک میلیارد و ۹۷۲ میلیون دلاری پروژه موشک‌های کروز (SLAM- ER) عربستان توانسته قرارداد ۶۵۶ میلیون دلاری تامین تأمین ۴۶۷ موشک ضدکشتی هارپون برای ژاپن، هند، کره جنوبی، برزیل و هلند را هم از آن خود کند.

در حالی که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کل جهان از مرز ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار نفر گذشته و حدود ۳۰۹ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری تا این ساعت جان خود را از دست داده اند و یمنی ها نیز درگیر این بیماری شده اند، اما سعودی ها، آمریکایی ها و اماراتی ها در قالب ائتلاف عربی – آمریکایی دست از کشتار مردم مظلوم یمن بر نمی دارند و هر لحظه برای بالا بردن آمار کشته های مردم یمن نقشه های جدید می کشند و از سلاح های پیشرفته استفاده می کنند.

اقدامات ضدانسانی و ضداسلامی ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ شده با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان نیز متوقف نشده و حملات این ائتلاف علیه مردم مسلمان و بی دفاع یمن در ماه مبارک رمضان شدت بیشتری یافته است به حدی که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته اعلام کرد که جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی از حدود یک ماه پیش تاکنون یک هزار و ۶۸ بار مناطق مختلف این کشور را بمباران کرده‌اند، اقداماتی که نشان از اشتهای سیری ناپذیر رژیم سعودی و همچیمانانش از کشتار مردم یمن دارد.

سریع همچنین اعلام کرده که علاوه بر بمباران جنگنده - بمب افکن‌های ائتلاف سعودی که از ۹ آوریل (۲۱ فروردین/ زمان آتش بس ادعایی) تاکنون صورت گرفته، نیروهای متجاوز ائتلاف نیز بیش از ۸۶ عملیات نفوذ در محورهای عملیاتی یمن انجام داده اند.

وی افزوده که تنها در هفته گذشته جنگنده‌ بمب افکن های ائتلاف سعودی ۲۵۸ بار استان‌های صعده، صنعاء، حجه، بیضاء، مأرب، جوف و الضالع را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی به شهادت رسیده‌اند که ۸۵ هزار نفر آنها فقط کودکان و زنان هستند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ و زیرساخت های یمن به کلی ویران شده است.

خرید موشک های پیشرفته کروز (SLAM-ER) از سوی عربستان از آمریکا نشان می دهد که آل سعود و همپیمانانش که به هیچ قاعده و ضابطه بین المللی پایبند نیستند بلکه به دنبال گسترش عملیات تجاوزکارانه خود در یمن برای دستیابی به اهداف نامشروعشان هستند و در این راه کشته شدن هر میزان از مردم یمن هم برای آنها اهمیت ندارد.

 ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن که هم اکنون وارد ششمین سال خود شده با هزینه کرد صدها میلیارد دلار به غیر از کشتار مردم مسلمان و مظلوم یمن دستاوردی نداشته و معلوم نیست که این جنگ بی نتیجه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت یا این که سعودی ها بالاخره دست از کشتار مردم یمن بر خواهند داشت و به مردم مظلوم این کشور حق زندگی خواهند داد، حقی که خدا به هر انسانی داده است، اما هم اکنون سعودی ها، اماراتی ها و آمریکایی ها آن را از مردم یمن سلب کرده اند.