شهرکرد- ایرنا-مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری گفت: ضریب تلفن همراه در این استان ۱۱۸ درصد است، که این رقم از میانگین کشور بالاتر است.

حسن آقایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، از واگذاری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خط همراه اول در این استان خبر داد و اظهار داشت: هم‌اینک پوشش شهرهای استان از سیم کارتهای همراه اول بیش از ۹۸ درصد و پوشش جاده‌های اصلی و فرعی استان ۹۵ درصد است.

به گفته وی، با تکمیل و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی این استان در چند سال گذشته، نقاط کور و نبود دسترسی به این فناوری ارتباطی در مناطق شهری و روستایی و محورهای ارتباطی به حداقل رسیده است.  

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری،همچنین تعداد شماره تلفن‌های ثابت نصب شده در استان را بیش از ۲۶۰ هزار شماره عنوان کرد و گفت:هم‌اینک ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۳۰ درصد است، که نسبت به استان‌های هم‌ردیف در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.
آقایی،فعالیت ۱۶۸ مرکز ارائه دهنده خدمات دیتا (اینترنت پرسرعت) در استان را یادآور شد و گفت: هم‌اینک ۶۸ هزار کد ADSL به مشترکین خدمات‌رسانی می‌کند، که با شیوع ویروس کرونا، پهنای باند مصرفی اینترنت در استان از ۴/۵ گیگابایت بر ثانیه به ۱۰ گیگابایت افزایش پیدا کرده است و تا سقف ۲۰ گیگابایت بر ثانیه قابل افزایش است.
مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، طول جاده‌های زیر پوشش تلفن همراه در استان را ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر اعلام و اظهار داشت: در مسیرهای ارتباطی استان در قالب ۴۹۳ سایت خدمات همراه اول ارائه می‌شود.
به گفته آقایی، تاکنون بیش از چهار هزار و ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است، که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بین شهری، ۴۵۰ کیلومتر درون شهری و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی است.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، تعداد روستاهای دارای خط تلفن ثابت را ۶۷۰ روستا اعلام کرد و گفت:از این تعداد ۶۶۵ روستا دارای تلفن خانگی هستند و در پنج روستای دیگر نیز یک مرکز ارتباطی فعال است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری در ۱۰ شهرستان سکونت دارند.