حسین مالکی روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه جابجایی ۵۰ درصد مسافران درون استانی از طریق مینیبوس انجام میشود نوسازی این ناوگان یک ضرورت به شمار میرود.
وی ادامه داد: با این وجود میانگین عمر ناوگان اتوبوس در استان هشت سال و عمر کامیون ۱۴ و نیم سال است که در مقایسه با میانگین کشوری آن که ۱۵ سال است در وضعیت بهتری قرار دارد.
مالکی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان با عمر بیش از ۴۰ سال، تصریح کرد: برای فعالیت ناوگان حمل و نقل با بیش از ۲۵ سال محدودیت ایجاد میشود اما ممنوعیتی وجود ندارد، از همین رو از مالکان ناوگان با عمر بالا تقاضا میشود برای بهرهمندی از تسهیلات نوسازی اقدام کنند.
معاون حمل و نقل ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری همچنین از نیاز ماهانه به پنج هزار حلقه لاستیک در استان خبر داد و گفت: این در حالی است که از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۷هزار حلقه لاستیک دولتی به استان اختصاص یافته که جوابگوی این نیاز نیست.
مالکی خاطر نشان کرد: با توجه به رشد قابل توجه قیمت لاستیک به ویژه برای خودروهای سنگین و نیمهسنگین، تامین این کالا برای ناوگان استان نیازمند مساعدتهای بیشتری است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۲ هزار و ۲۰۰ ناوگان حمل و نقل مسافر و هفت هزار و ۶۰۰ کامیون ۲.۱ درصد ناوگان کشور را در اختیار دارد.