شهرکرد-ایرنا-استاندار چهارمحال و بختیاری با تبریک فرارسیدن یکم شهریورماه روز پزشک تاکید کرد:امسال پزشکان زحمتکش، علاوه بر تحمل زحمات سالیان گذشته ،با بیماری کرونا رنج مضاعفی را تحمل کردند که علاوه بر تمامی سختیهای این حرفه، جسم و جانشان نیز به خطر افتاد، اما دست از خدمت نکشیدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری چهارمحا و بختیاری، اقبال عباسی با صدور پیامی،نامگذاری یکم شهریور به نام «روز پزشک» در زادروز ابوعلی سینا پزشک و دانشمند برجسته ایرانی،را  نشان از اهمیت این حرفه در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری در این پیام تاکید کرده است:بدون شک سلامتی جامعه، پیش شرط توسعه است و پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را در سایه لطف الهی التیام می بخشند.
 
به گفته وی، پزشکان بر اساس تعهدی که با خدا و مردم دارند، همواره به دنبال ایجاد آرامش و آسایش در جامعه هستند و به طور قطع اولویت اصلی جامعه پزشکی، سلامت بیماران و حفظ کرامت آنهاست.

عباسی تاکید کرد:امسال پزشکان زحمت‌کش علاوه بر تحمل زحمات سالیان گذشته با بیماری کرونا رنج مضاعفی را تحمل کردند که علاوه بر تمامی سختی‌های این حرفه جسم و جانشان نیز به خطر افتاد، اما دست از خدمت نکشیدند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این ایام ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام مدافع سلامت ، "روز پزشک" را به خانواده فرهیخته پزشکان ایثارگر و خانواده بهداشت و درمان فداکار چهارمحال و بختیاری تبریک عرض می نمایم.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.