استاندار چهارمحال و بختیاری: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا سخت‌گیرانه باشد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت اجرای پروتکلهای بهداشتی گفت: نظارت‌ها بر نحوه اجرای صحیح مصوبات ستاد کرونا سختگیرانه باشد و در همین راستا باید از رفتارهای سلیقه‌ای پرهیز شود.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا افزود: قوانین موثری در ستاد کرونا مصوب شده است که اگر به درستی و کامل اجرا شود، مدیریت و مهار ویروس کرونا به صورت مطلوبی امکانپذیر می‌شود.

وی ادامه داد: به هر میزان در اجرای قانون جدی باشیم به همان اندازه می‌توانیم به سلامت و امنیت جامعه کمک کنیم اما اگر جدیت لازم را نداشته باشیم و با رفتارهای سلیقه‌ای و کدخدامنشی بخواهیم موضوعات را پیش ببریم، با چالش مواجه خواهیم شد.

عباسی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری نسبت به دیگر استان‌های کشور در وضعیت بهتری قرار دارد، تصریح کرد: با این وجود در مقایسه با وضعیت استان در ماه‌های گذشته، وضعیت خوبی نداریم و این نشان می‌دهد باید جدیت بیشتری در قوانین و مقررات موجود به کار گیریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری، سفرهای تعطیلات پایان تابستان و مراسم‌ عزاداری ماه محرم را ۲ موضوع جدی در شیوع ویروس کرونا در روزهای آینده عنوان کرد و گفت: چنانچه نظارت‌ها تشدید شود و به ویژه هیات‌های عزاداری نسبت به اجرای قانون دقت نظر لازم را داشته باشند، می‌توان این ۲ موضوع را به خوبی مدیریت کرد.

عباسی تاکید کرد: چنانچه هم افراد حقیقی و هم دستگاه‌های حقوقی نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه لازم را داشته باشند مقابله با شیوع ویروس کرونا را تا حد زیادی تسهیل کرده و مانع از مشکلات بعدی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی مرجع تصمیم‌گیر در خصوص مسائل بهداشتی است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دیگر دانشگاه علوم پزشکی را برای مدیریت هرچه بهتر کرونا یاری دهند و چنانچه با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستند آن را مطرح کرده تا بتوان برای آن تدبیری اندیشید.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی کرونا، چهارمحال و بختیاری همچنان در وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha