سنندج - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: این نهاد به واسطه تجربه خود در بازسازی مناطق جنگ‌زده، تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه در استان‌های کرمان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و لرستان احداث کرده است.

به گزارش ایرنا، رضا قادری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت یک هزار و ۷۳۶ واحد مسکونی احداثی توسط این بنیاد در منطقه سیل‌زده الیگودرز و ازنا تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه  به مناسبت هفته دولت ۱۶ طرح هادی روستایی با صرف اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در روستاهای این استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این تعداد ابتدا ۱۰ طرح بود که با توجه به پیشرفت کار و همکاری دهیاران به ۱۶ طرح افزایش یافت.

قادری با بیان اینکه در حال حاضرطرح هادی برای یک هزار و ۳۴۸ روستای استان تهیه و در ۵۳۰ روستا اجرا شده است، اضافه کرد: از یک هزار و ۶۹۵ روستای استان، یک هزار و ۳۱۵ روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید مطالعه طرح هادی این تعداد به پایان می‌رسید که بیش از برنامه محول شده اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان به بازنگری طرح هادی ۱۶۸ روستای استان هم اشاره کرد و گفت: ۷۵۰ روستای استان نیازمند بازنگری است که به دلیل کمبود اعتبار هنوز موفق به اجرای آن نشده‌ایم.

قادری با اشاره به افتتاح چهل و پنج هزار و صد و نود و پنجمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی در هفته دولت در استان، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۶۲ واحد مسکن شهری برای قشار کم‌درآمد، چهار هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر۲۵ هزار نفر جمعیت، ۴۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی اجرا شده است.

وی به در دست اجرا بودن احداث و ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومین استان در تمامی شهرستانها با کمک سازمان برنامه و بودجه و استانداری کردستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۹۰۰ واحد عقد قرار داد شده است و ۵۰۰ واحد در مرحله سفت کاری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به کمک‌رسانی بنیاد مسکن کردستان به مناطق حادثه دیده کشور ناشی از حوادث غیرمترقبه هم اشاره کرد و افزود:  هزار و پانصدمین واحد بازسازی شده ناشی از وقوع سیل در استان همزمان با هفته دولت به متقاضیان واگذار می‌شود.

قادری اعتبار اجرای این طرح را یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و یادآور شد: از این میزان ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۵۰۰ میلیارد ریال هم بصورت بلاعوض است.

وی با بیان اینکه این طرح ۲۱ فروردین سال گذشته با حضور دکتر نوبخت کلنگ زنی شد و  ۸۰۰ واحد مسکونی در حال حاضر تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است، افزود: به مناسبت هفته دولت، ۲ هزار و ۵۴ واحد تعمیری در مناطق سیل زده ستان لرستان هم تکمیل و به صاحبان آن واگذار می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان یکی دیگر از طرح های هفته دولت را واگذاری ۸۳ هزار و پانصد و نهمین جلد سند مالکیت واحد مسکن روستایی و شهری اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۵۷۶ جلد سند مالکیت شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و و ۷۲ هزار و ۷۴۸ جلد سند مالکیت روستایی در استان صادر شده است.

وی درباره طرح اقدام ملی مسکن در استان هم گفت: هزار و ۳۰۷ واحد مسکت در قالب این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در دست اجرا است.

قادری افزود: تاکنون ۶ هزار نفر در استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که در فاز نخست هزار و ۳۰۷ نفر سهمیه دریافت کرده‌اند و تاکنون به ۶۰۰ نفر در ۶ شهرستان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، زمین واگذار شده است.

از دوم تا هشتم شهریور به هفته دولت نامگذاری شده است.