۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 83920705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌ها خدمات عمران روستایی بنیاد مسکن را به اطلاع مردم برسانند

سنندج - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: برای افزایش اطلاع‌ مردم در زمینه خدمات عمرانی بنیاد در مناطق محروم و روستایی نیازمند همکاری تنگاتنگ رسانه‌ها هستیم تا همه با خدمات انجام شده و مزایای آنها آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، رضا قادری روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: بنیاد مسکن نهادی انقلابی است که در کمتر از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام (ره)  تاسیس شد تا به مردم مناطق محروم و روستاها خدمت کند.

وی به نقش بنیاد مسکن در ارائه خدمات بعد از بحران‌های اخیر (سیل و زلزله) در کشور اشاره کرد و افزود: بیناد مسکن کردستان در سال‌های پس از جنگ نیز بازسازی مناطق جنگ زده را بر عهده داشت بیش از ۲۴ و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در استان را بازسازی و یا از نو ساخت و همین مساله باعث شد در بحران‌های اخیر به عنوان استان معین در بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده فعال باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: در سال‌های اخیر بنیاد مسکن کردستان ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان‌های کرمان، کرمانشاه، لرستان و آذربایجان شرقی که دچار حوادث طبیعی شدند را احداث کرد و بیش از ۵۰ هزار واحد را در این استان‌ها بعد از وقوع سیل و زلزله تعمیر کرده است.

وی ایجاد سرپناه برای محرومان را از اولین سیاست‌های بنیاد به فرمان امام راحل معرفی کرد و گفت: اواخر دهه ۶۰ بنیاد مسکن به این نتیجه رسید که تنها با احداث واحد مسکونی، عمران روستا امکان‌پذیر نیست به همین دلیل مطالعات طرح هادی روستاها را آغاز کرد و در حال حاضر یک هزار و ۳۴۸ روستای استان مشمول این طرح شده و در ۵۴۵ روستا نیز طرح هادی اجرایی شده است.

قادری یادآور شد: در ۴۰۰ روستایی که بیش از ۱۰ سال از عمر هادی آن می گذرد، فاز دوم طرح هادی هم اجرایی شده و با وجود اینکه یک هزار و ۳۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان مشمول مطالعات طرح هادی بودند اما بیش از این تعداد، مطالعه طرح انجام گرفت.

وی از رسانه ها خواست مردم را از این خدمات بنیاد مسکن آگاه سازند تا در مسیر حرکت خود که همان عمران روستاها و ارائه خدمات از جمله ساخت مسکن نیازمندان هستیم با توان بیشتری عمل کرده و بتوانیم مشکل مردم در حوزه مسکن و عمران روستاها را بر طرف کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha