نوشهر - ایرنا - همزمان با ششمین روز از هفته دولت ۲۳ پروژه عمرانی و خدماتی در بخش "نشتا" شهرستان تنکابن به صورت متمرکز و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۶ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بخشدار بخش نشتا در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: امسال در حوزه راهداری پنج پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که از مهمترین آنها می توان به احداث پل روستای بابولات با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ، روکش آسفالت جاده خشکه داران با ۳۲۸ میلیون تومان ، گابیون بندی روستای کنسکو با ۱۰۰ میلیون تومان و روکش آسفالت خیابان ۱۵ خرداد با ۲۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

فرهاد سیاه مشته به افتتاح سه پروژه بنیاد مسکن با اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: روکش و زیرسازی آسفالت روستای رودپشت با ۷۵۰ میلیون تومان و زیر سازی و آسفالت روستای کترا با ۶۰۰ میلیون تومان از مهمترین پروژه های زیرساختی هفته دولت امسال بود.

وی اظهار داشت :‌ کارخانه شالیکوبی صنعتی در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر با ظرفیت ۷۰ تن در روز و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ ملیون تومان از سوی دولت و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آورده بخش خصوصی  به بهره برداری رسید.

بخشدار نشتا مشارکت مردم در این بخش برای اتمام پروژه ها را بسیار کارساز توصیف کرد و خاطرنشان کرد : افتتاح یک واحد گلخانه ای با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از جمله طرح های جهاد کشاورزی در این بخش بود.

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در این آیین با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت‌: عاشورا یک فرهنگ است و مربوط به اسلام و شیعه نیست بلکه نیاز امروز جامعه انسانی است و باید قدر آن را بدانیم.

سید امیر حسینی جو افزود : برنامه های هفته دولت در شرایطی انجام می شود که کشور در شرایط سخت تحریم ها و زیر شدیدترین فشارها از سوی دشمنان قرار دارد و باید مردم از افتتاح این پروژه ها مطلع شوند تا ذائقه آنها شیرین شود.

وی با بیان اینکه موفقیت تنها در سایه اتحاد و همدلی موثر می شود ، اظهار داشت‌: باید در راستای توسعه پایدار شهرستان از همه ظرفیت ها استفاده شود تا شاهد عمران و آبادانی بیشتری در تمامی حوزه ها باشیم.

در هفته دولت امسال ۷۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان در بخش های دولتی و خصوصی شهرستان تنکابن افتتاح شد.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.