بندرعباس- ایرنا- پرداخت تسهیلات ۳۳۶ میلیارد ریالی اشتغال به نیازمندان، ثبت هزار و ۴۴۱ فقره سفارش واردات کالا، درخشش کارکنان منطقه خلیج فارس در مسابقه قرآنی وساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب از جمله خبرهای کوتاه روز چهارشنبه در هرمزگان است.

**
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان از پرداخت ۳۳۶ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به نیازمندان تحت حمایت این نهاد در پنج‌ماهه امسال خبر داد.
 عبدالرضا خسروانی اظهار داشت: این میزان تسهیلات زمینه ایجاد بیش از یک هزار فرصت شغلی را برای خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان هرمزگان فراهم نموده است.
وی بیان داشت: از مجموع تسهیلات پرداختی مبلغ ۲۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال از محل منابع کمیته امداد، ۲۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع بانکی و ۹۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری تامین‌شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: با پرداخت این تسهیلات طرح‌های متنوعی در بخش‌های مختلف، از جمله کشاورزی، صیادی، دامداری، خدماتی، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی توسط خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان اجراشده است.
**
معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هزار و ۴۴۱ فقره سفارش واردات کالا در استان به ارزش ۶۵۰ میلیون و ۱۹۵ هزار یورو در پنج ماهه امسال ثبت شد. 
 محمد عباسی افزود: بیشتر کالاهایی که از طریق این ثبت سفارش‌ها به هرمزگان واردشده شامل ماشین آلات و تجهیزات مربوطه مواد اولیه مورد نیاز خط تولید واحدها، محصولات شیمیایی، موادنساجی و مصنوعات مربوطه، اجزا و قطعات لوازم خانگی، محصولات فلزی، قطعات خوردو، تلفن همراه و غیره می‌باشد.
وی بیان داشت: همچنین در این مدت تعداد۱۸۶ فقره کارت بازرگانی در استان صادر و تمدید شده است.
**
در نخستین دوره مسابقه مجازی اسری قرآن کریم و اذان فرزندان کارکنان  منطقه خلیج فارس خوش درخشیدند.

رییس روابط عمومی منطقه خلیج فارس گفت: نخستین دوره مسابقه سراسری قرآن کریم و اذان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت مجازی ویژه فرزندان کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت برگزار شد.
بهرام علی دوست افزود:ّ مسابقات در سه گروه زیر هفت سال، هشت تا۱۲سال و ۱۳ تا ۱۷ سال و در بخش آقایان و بانوان در رشته‌های صحیح خوانی، قرائت، حفظ و اذان انجام شد.
وی ادامه داد: در گروه دوم خانواده خواجه پور باامتیاز ۳۸.۶۵ رتبه نخست را کسب کرد و در گروه سوم خانواده سیاوشی با امتیاز ۲۸.۰۵رتبه دوم را کسب نمود.
**
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تاکید کرد: ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب برای بازاریان و اصناف ضروری است، زیرا نبود نظارت لازم بر این واحدها ممکن است باعث ایجاد هر نوع رفتاری در بازار و بدنامی دیگر صنوف شود.
خلیل قاسمی در دوازدهمین نشست کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان بندرعباس، آموزش اتحادیه‌های صنفی را نیاز جامعه اصناف دانست و عنوان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد اصناف به تفکیک رسته در زمینه های آشنایی اصناف با فرهنگ بازار، مسائل خرید و فروش، قوانین و مقررات نظام صنفی، فعال سازی اتحادیه‌های صنفی و مکانیزه کردن فرآیندهای انجام کار، از اولویت‌های سازمان و اتاق اصناف است.
وی در پایان اظهار داشت: باید بخش‌های تولیدی صنفی و بخش‌های تولیدی کوچک را افزایش دهیم، هدف ها و نیازهای حوزه صنفی را به مراکز آموزش فنی وحرفه ای اعلام، تا بتوانیم مشاغل مغفول مانده در شهرستان ها را  شناسایی و در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.