۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 83884870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶.۵ میلیارد ریال وام به مددجویان اشنویه پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: ۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال در سال جاری وام اشتغال به مددجویان متقاضی واجد شرایط این شهرستان پرداخت‌ شده است.

سامان چیانه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ به ۱۶ مددجوی زیرپوشش این شهرستان اختصاص یافت که در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی دیگر مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف به آنها پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ سهمیه ابلاغی سال گذشته به میزان ۱۰۰ درصد در اشنویه تحقق یافت، اظهار داشت: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در یک شغل فرا گیرند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه با بیان اینکه ایجاد بسترهای لازم برای ورود جوانان به زمینه‌های شغلی، گام مهمی در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد است، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال‌زایی به مددجویان و همچنین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای تأمین سرمایه‌ لازم برای آنها از اهداف این نهاد است و تاکنون ۷۰ مددجوی این نهاد به مرکز فنی‌وحرفه‌ای این شهرستان معرفی شده‌اند.

"چیانه" گفت: این نهاد سال گذشته نیز برای ۱۷۱ نفر از طریق طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی در رشته‌های مختلف کشاورزی، صنفی، صنعتی و دامپروری ایجاد کرده بود که مددجویان قبل از دریافت تسهیلات بانکی مهارت‌های لازم را برای ایجاد این شغل‌ها فرا گرفته ‌بودند.

وی اضافه کرد: در این رابطه آموزش‌های مهارتی در مشاغل مختلف برای ۲۷۶ نفر با هزینه ۳۲۰ میلیون ریال ارایه شد.

وی اظهار کرد: در حوزه پرداخت اجاره مسکن نیز به ۷۸ خانوار به ارزش ۸۵۳ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده ‌است و علاوه بر این ۴۶۹ میلیون ریال نیز در بخش‌های بهداشتی و درمانی برای ۲۶۸ مددجوی تحت پوشش این نهاد هزینه شده است.

هم‌اکنون ۲ هزار و ۷۹۶ خانوار با جمعیت بیش از  ۶ هزار و ۴۶۱ نفر در اشنویه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha