۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 2243
کد خبر: 83862431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان فردیس پرداخت شد

کرج - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس گفت: ۱۴ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال تسهیلات اشتغال طی سه ماه گذشته به مددجویان کمیته امداد این شهرستان پرداخت شده است.

حسین باریکانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  این تسهیلات  در قالب خودکفایی و اشتغال، وام کارگشایی صندوق امداد ولایت و ضروری  به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی این نهاد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است که از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۲۲۱ طرح خودکفایی ویژه مددجویان این نهاد در فردیس اجرا شد.

وی ادامه داد:  ۳۲ مورد اشتغال جدید با ارائه تسهیلات بانکی به مددجویان مستعد طرح های خودکفایی مبلغ بیش از ۱۴ میلیون ریال پرداخت شده است.

باریکانی  گفت:  پنج مورد ایجاد اشتغال برای دریافت وام از محل تسهیلات امدادی به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.

باریکانی افزود: ۷۰ نفراز فرزندان مددجویان این نهاد در بازار کار و پرداخت هزینه های بیمه آنها تا یک سال به کارفرمایانی که آنها را بکار گیرند اقدام می کند.

 رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس گفت: ۲۴۰ مورد وام کار گشایی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال به مددجویان تحت پوشش کمیته امدا پرداخت شد.

وی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد، توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است، افزود: اشتغال پایدار زمینه‌ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شود.

باریکانی گفت :طرح های خوداشتغالی در زمینه کارانگیزی، مشاغل خانگی و طرح های خوداشتغالی در سرفصل های کشاورزی ، صنایع دستی، فعالیت های صنفی ، صنعتی و فعالیت های خدماتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۲۵ نفر از ایتام تحت حمایت حامیان  و ۳۰۷ نفر از فرزندان تحت حمایت محسنین قرار دارند،افزود: طی سه ماه گذشته مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال به صورت نقد و کالا از حامیان جذب و بین ۵۳۲ نفر از ایتام و فرزندان محسنین پرداخت شد که توانسته است بخش قابل توجهی از مشکلات این خانواده ها را مرتفع کند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد حامیان طرح اکرام و محسنین چهارهزار و ۴۸۴ نفر است که میانگین ماهانه دو میلیون ریال پرداخت می شود و میانگین دریافتی ایتام و محسنین بیش از ۲۱ میلیون ریال است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردیس گفت: ۸۰ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال درآمد زکات و کفارات از سوی کشاورزان و مردم جمع آوری شد.

وی با اشاره به ۲۸ هزار و ۷۰۲ صندوق صدقات در این شهرستان وجود دارد، افزود: طی سه ماه گذشته مبلغ شش میلیارد ریال کمک های مردمی از صندوق صدقات جمع آوری شده است.

باریکانی افزود: صدقات جمع آوری شده در بخش های کمک هزینه زندگی و ابن سبیل ، جهیزیه نوعروسان ، اموردرمانی ، امور فرهنگی ، توانمند سازی مددجویان و مسکن برای خانواده های نیازمند هزینه می شود .
وی افزود : مردم خیر و نیک اندیش فردیس در کمک به خانواده های محروم و نیازمند مشارکت بسیار خوبی داشتند و این امر موجب شد تا گامهای موثری در جهت رفع فقر و محرومیت برداشته شود.

وی با اشاره به برنامه های آموزش خانواده در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ،اظهار داشت: ۷۰ نفر در کلاس های آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی، احکام و معارف اسلامی، رایانه، پیشگیری از اعتیاد، اشتغال و آموزش قبل و بعداز ازدواج شرکت کردند.

برای ارتقا بینش کارکنان کمیته امداد، گفت: ۴۴ نفر از کارکنان برای آموزش های مرتبط کاری جهت ارتقا بینش انجام شده است.

باریکانی افزود: ۱۷۸ خانوار مورد حمایت بیمه تامین اجتماعی هستند که مبلغ سه میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال حق بیمه زنان بی سرپرست زیر ۵۰ سال و طرح های خودکفایی به تامین اجتماعی توسط امداد پرداخت شده که در این طرح با گذشت مدت زمان خاص و رسیدن به ۶۰ سالگی مستمری بازنشستگی آنها برقرار و از تحت حمایت امداد خارج می شوند.

هفت هزار و ۴۶۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha