گناباد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی بانکهای گناباد افزایش حمایت سیستم بانکی از رونق و جهش تولید را از دستاوردهای مهم دولت در این شهرستان دانست.

رضا طهماسبی روز پنجشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیستم بانکی برای تحقق مطلوب جهش تولید و رونق اقتصادی همواره همراه دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط است و با پرداخت تسهیلات در بخشهای مختلف از فعالان تولید و اقتصاد و سرمایه گذاران حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: سیستم بانکی از پشتوانه های مهم تولید و رونق اقتصادی به شمار می‌رود و همراهی آنها لازمه اجرای طرحهای اقتصادی و کمک به رونق اقتصادی جامعه است.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای گناباد گفت: بیشترین تسهیلات پرداختی شعب بانکی این شهرستان طی امسال در راستای کمک به بهبود اقتصاد و رونق اقتصادی جامعه بوده است.

وی افزود: ۳۰۲ فقره تسهیلات رونق تولید به مبلغ ۲۰۹ میلیارد ریال طی پنج ماه امسال توسط شبکه بانکی شهرستان گناباد پرداخت شده و این مبلغ طی سال گذشته نیز سه هزار و ۲۵ فقره به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال بود.

طهماسبی ادامه داد: ۴۵ فقره تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی گناباد طی پنج ماه امسال پرداخت شد که این میزان در سال گذشته ۴۱۴ فقره به مبلغ ۳۸۶ میلیارد ریال بود.

وی گفت: دو هزار و ۱۸ فقره تسهیلات در بخشهای خرید کالای ایرانی به مبلغ ۷۵۷ میلیاردریال طی پنج ماه امسال به متقاضیان دارای شرایط پرداخت شد که این میزان در سال گذشته ۶ هزار و ۹۰۰ فقره با مبلغ دو هزار ۱۰۰ میلیارد ریال بود.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای گناباد همچنین از پرداخت ۱۳۶ میلیارد ریال تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در قالب ۳۱۳ فقره طی سال گذشته توسط شبکه بانکی گناباد خبر داد و افزود: طی پنج ماه سال جاری هم ۷۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شد.

وی پرداخت ۲۷۳ میلیارد ریال تسهیلات در چارچوب ۵۲۹ فقره را از دیگر خدمات شبکه بانکی گناباد طی پنج ماه سال جاری ذکر کرد و ادامه داد: سال گذشته در این زمینه ۳۰۵ میلیارد یال در چارچوب ۹۷۸  فقره به افراد متقاضی در این شهرستان پرداخت شد.

حدود ۳۰ شعبه بانکهای دولتی و خصوصی در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.