به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، شهرام غفاری اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در یک سال اخیر مطالبات خود را به مراکز طرف قرارداد به طور کامل پرداخت و در حال حاضر تاخیری در هیچ یک از پرداختها وجود ندارد. بنابراین با اطمینان از ادامه روند موجود، با عقد قرارداد جدید درصدد تسهیل دسترسی بیماران با گسترش شبکه پزشکان طرف قرارداد است.
وی افزود: توسعه نسخه الکترونیک در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است و همه پزشکان، دندانپزشکان و کارشناسان مامایی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت نسخه الکترونیک سازمان به آدرس ep.tamin.ir نسبت به نسخهنویسی الکترونیک اقدام و در صورت تمایل به عقد قرارداد همکاری، درخواست همکاری خود را با این سازمان در این سامانه ثبت کنند.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: پزشکان با قبول شرایط اعلامی سازمان، از تاریخ ثبت درخواست طرف قرارداد سازمان محسوب و میتوانند بیماران تامین اجتماعی را در چارچوب ضوابط و مقررات و رعایت تعرفههای مصوب دولت در بخش مربوطه ویزیت کنند.
غفاری با بیان این که درمانگران مذکور ۸۰ تا ۹۵ درصد حق ویزیت خود را به صورت برخط (آنلاین) در انتهای همان روز از سازمان تامین اجتماعی دریافت میکنند، گفت: تلاش تامین اجتماعی به عنوان سازمان بیمهگر پایه، ضمن رفع موانع مالی بیمار، کاهش حداقلی ارتباط مالی پزشک و بیمار است.
وی یادآور شد: با نسخهنویسی و نسخهپیچی الکترونیک، نیازی به استفاده از دفترچه کاغذی بیمهشدگان نخواهد بود. این مهم، زمینه ساز تکمیل پرونده الکترونیک سلامت بیمهشدگان و سبب ارتقای کیفیت خدمات و استفاده بهینه از منابع درمان است. حذف گردش کاغذ در مراودات درمانی و استفاده پزشکان از نسخه الکترونیک همچنین در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز اثرگذار و بنابراین همکاری و همراهی تمیمی ذینفعان نظام سلامت مورد انتظار و برای موفقیت طرح ضروری است.