شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری ایران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه، رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا را تخلف دانست و گفت: مدیران سهل‌انگار در رعایت مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا و پروتکل‌های بهداشتی به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تا زمان مدیریت و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، برگزاری تمامی نشست‌های تکریم و معارفه مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی ممنوع است.
وی افزود: اعمال تعطیلی برای تمامی فعالیت‌ها در چهارمحال و بختیاری به ‌علت اهمیت شرایط معیشتی و اقتصادی موجود ممکن نیست.
عباسی سلامت مردم را در کنار معیشت دارای یک اندازه اهمیت اعلام و تصریح کرد: اگر در مکانی پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت نمی‌شود و انجام فعالیت برای سلامتی مردم و جامعه خطرآفرین است، دانشگاه علوم‌پزشکی به‌صورت موردی از ادامه فعالیت آن واحد جلوگیری کند.
وی با توصیه نسبت به برگزاری جلسات با یک سوم ظرفیت یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری می‌توانند به یک سوم کارکنان خود دورکاری و مرخصی تشویقی بدهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی درخواست تعطیلی‌های موردی را به‌صورت مکتوب اعلام کند که در این خصوص تمامی متولیان ملزم به رعایت آن هستند.
وی گفت: فرمانداران می‌توانند به تناسب شرایط وضعیت شهرستان‌ها و اعلام دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اعمال محدودیت‌ها سیاست‌گذاری کنند.
عباسی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری مشکلات درون سازمانی خود را به ویروس کرونا گره نزنند.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری درخواست‌های خود را برای دریافت اعتبارات در سطح ملی به مقام مافوق خود اعلام  کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تلاش می‌شود اعتباری برای دستگاه‌های اجرایی درگیر با ویروس کرونا در استان تامین و با اولویت توزیع شود.
وی یادآور شد: برای اسکان مسافران در راه مانده در جاده‌های چهارمحال و بختیاری هنگام بارش، از ظرفیت محل‌های اسکان جمعیت هلال‌احمر استفاده شود.
عباسی برگزاری مراسم ترحیم و هرگونه تجمع در آرامستان‌ها و مکان‌های غیرعمومی مانند منازل را ممنوع دانست و اظهار داشت: متولیان آرامستان‌ها به‌خصوص شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر این موضوع نظارت کنند.
وی گفت: نیروی انتظامی حضور خود را در نظارت بر مناطق گردشگری، اصناف، سامانه‌های حمل و نقل عمومی افزایش دهد.
عباسی تاکید کرد: دانشگاه‌ علوم پزشکی در بازدید از اصناف می‌تواند با هماهنگی تعزیرات حکومتی، اماکن و مراجع قضایی نسبت به پلمب واحدهای متخلف اقدام کند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها