بندرعباس- ایرنا- کتاب « باچشم‌هایم جنگیدم» خاطرات مراد هنرمند جانباز شیمیایی استان هرمزگان در غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس «روشنای خاطره‌ها» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

«با چشم‌هایم جنگیدم» خاطرات مراد هنرمند جانباز شیمیایی و از نیروهای اطلاعات و دیده‌بان و دیده‌ور دفاع مقدس استان هرمزگان است که به قلم زهرا اسپید و تولیدات حوزه هنری این استان توسط انتشارات سوره مهر در سال ۹۷ منتشر شده است.

غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس «روشنای خاطره‌ها» با همکاری انتشارات‌ سوره مهر، شهید کاظمی، روایت فتح و ۲۷ بعثت آغاز بکار کرده که در آن آثار و تولیدات مرتبط با دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

در بخشی از این کتاب زهرا اسپید آمده است: بلافاصله بعد از من، عباسی هم خودش را به پشت خاکریز رساند و با خنده گفت: «فکر کردم زدنت!» گفتم: «نه، زدن من به این راحتیا نیست!» این را که گفتم دوتایی خندیدیم. آخر وقتی با عباسی لب اروند با دوربین خط دشمن را زیر نظر می‌گرفتیم، همیشه به‌شوخی‌، دستش را روی شانۀ من می‌گذاشت و فاتحه‌ام را می‌خواند، می‌گفت: «الان گلوله میاد مستقیم می‌خوره به پیشونی‌ت!» بالاخره شوخی‌هایش به بار نشست و به‌جای اینکه من تیر بخورم، این اتفاق برای خودش افتاد. یک روز که من دنبالش نبودم، در حین ردشدن از پل، تیر عراقی‌ها به پایش خورد و همین باعث شد، او را به عقب منتقل کنند».

زهرا اسپید یکی از نویسندگان استان هرمزگان است که در حوزه ادبیات استان از جمله بخش‌های شعر، داستان و خاطره‌نویسی فعالیت دارد.

کتاب نخست وی در حوزه شعر با عنوان سردسته‌ گل‌های وحشی در سال ۹۰ توسط حوزه هنری هرمزگان منتشر شد.

جانباز شیمیایی هرمزگان سال گذشته(۹۸) در دیدار جمعی از رزمندگان، هنرمندان و نویسندگان با رهبر معظم انقلاب، کتاب خاطرات خود از دوران هشت سال دفاع مقدس را که به همت حوزه هنری هرمزگان تولید شده بود، تقدیم رهبری کرد.
کتاب یاد شده در سال ۹۴ توسط گروه مصاحبه ‌گران حوزه هنری جمع ‌آوری و پس از پیاده ‌سازی و تطبیق مستندات کتبی و شفاهی، در سال ۹۵ برای نگارش به زهرا اسپید از نویسندگان و هنرمندان متعهد استان هرمزگان واگذار شد.

جلد نخست این کتاب در ۲۰۸ صفحه با قیمت ۱۷۰ هزار ریال در یکهزار و ۲۵۰ نسخه به چاپ رسیده است.

''آنچه باید گفت، بنویس نان!، سال ۱۳۶۱ بود، روبروسی، سلطان، علی‌شیر، نباید شهید بشی، خدا خوب‌ها را انتخاب می‌کند و نرفتن و ماندن'' عنوان‌های انتخاب شده برای هر سرفصل است.

رییس حوزه هنری هرمزگان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تلاش حوزه‌ هنری تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه ایثار و شهادت بوده که در این ایام درخانه ماندن مردم ضمن تشویق به مطالعه کتاب، با اثر«با چشم‌هایم جنگیدم» نوشته زهرا اسپید و کاری از تولیدات دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان هرمزگان آشنا شوند.

انوشیروان پیش دار در خصوص برگزاری نمایشگاه مجازی «روشنای خاطره‌ها» به همت انتشارات سوره مهر نیز بیان داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبودن امکان برپایی نمایشگاه فیزیکی، این نمایشگاهی به صورت مشترک با چند ناشر حوزه دفاع مقدس برگزار شده است که  با آدرس اینترنتی ۸roshana.ir  با فضایی سه بعدی از المان‌های دفاع مقدس ساخته شده و علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی آثار مورد نظر خود را خریداری کنند.

وی افزود: غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس « روشنای خاطره‌ها» از ۳۱ شهریورماه همزمان با شروع هفته دفاع مقدس آغاز و تا ۱۷ مهرماه همزمان با اربعین حسینی میزبان علاقه‌مندان ادبیات دفاع مقدس است.