تجلیل جانباز تا تجلیل از کارگردان دفاع‌مقدس در حوزه هنری هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- تجلیل از رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس در توکهور هشتبندی، رونمایی از پوستر شهید مدافع حرم، شعرخوانی جوانان و تجلیل از کارگردان تئاتر مهم‌ترین خبرهای حوزه دفاع مقدس حوزه هنری هرمزگان است.

حوزه هنری استان هرمزگان در چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس از موسی چاکری رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس در توکهور هشتبندی تجلیل کرد.

آیین تجلیل از این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس روز شنبه با حضور رییس حوزه هنری استان و امام جمعه توکهور هشتبندی و جمعی از خانواده شهدای دفاع مقدس برگزار شد.

رییس حوزه هنری در این آیین بیان داشت: دفاع مقدس تابلوی حماسه آفرینی ها، دلاور مردی ها و رشادت های زن و مردان و رزمندگان در صحنه‌های دفاع علیه کفر بود تا بتوانیم در مقابل تهاجم دشمن بایستیم و پایداری کنیم.

انوشیروان پیش‌دار افزود: بیان دلاوری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس وظیفه مهم اصحاب قلم و اندیشه است و تجلیل از شهادت طلبی‌های رزمندگان دفاع مقدس باید در تمامی عرصه‌های اجتماعی کشور به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

شعرخوانی جوانان توکهور هشتبندی در وصف دفاع مقدس

شب «دفاع مقدس» با حضور تعدادی از شاعران جوان از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مسجد جامع جوادالائمه«ع» هشتبندی بود.

امام جمعه بخش توکهور و هشتبندی شنبه شب در این آیین گفت: شاعران جوان با مطالعه و پژوهش و با استفاده از کلمات و واژه‌های ادبی اشعاری را سروده اند که گویا در میدان جنگ بوده و جنگ و شهادت را لمس کرده اند.

حجت‌الاسلام حسین جهانگیری افزود: این شعرای جوان به خوبی و زیبایی شعر می سرایند و مخاطب را به حال و هوای دوران دفاع مقدس می‌برند.

وی همچنین به ذکر خاطراتی از دوران حضورش در جبهه‌ها و رشادت‌های جوانان شهرستان‌های میناب و رودان پرداخت.

ایرج انصاری‌فر، محمد دهقانی، علیرضا احمدی، عیسی بهرامی، حسین قاسمی، جهانگیر حجت‌زاده و سید مصطفی حسینی از جمله شاعران حاضر در این مراسم بودند که به خوانش اشعار خود با موضوع دفاع مقدس پرداختند.

"روشنای خاطره‌ها" با نام شهید مدافع حرم

از پوستر "روشنای خاطره‌ها" در غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس با نام «شهید خلیل تختی‌نژاد»، دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان در حوزه هنری رونمایی شد.

رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: روشنای خاطره‌ها عنوان طرحی است که در راستای عرضه کتاب های حوزه هنری برگزار می‌شود و عموم علاقمندان از تا ۱۷ مهرماه جاری از خدمات ارائه شده در این طرح بهره‌مند شوند.

پیش دار گفت: در این طرح با مشارکت چهار ناشر در حوزه دفاع مقدس، انتشارات سوره مهر، نشر ۲۷ بعثت، نشر شهید کاظمی و روایت فتح معرفی آثار جدید منتشر شده توسط انتشارات سوره مهر معرفی می‌شود.  

طرح "روشنای خاطره ها" با ارائه خدمات در بستر مجازی همراه است و این قابلیت را دارد که عموم‌ علاقمندان می‌توانند از طریق سایت www.۸roshana.ir نسبت به انتخاب  و خرید کتاب‌ها اقدام و از تخفیف ۲۰ درصدی و ارسال رایگان در درب منزل برخوردار شوند.

"با چشم‌هایم جنگیدم" خاطرات مراد هنرمند جانباز شیمیایی و از نیروهای اطلاعات و دیده‌بان و دیده‌ور دفاع مقدس هرمزگان یکی از کتاب‌های تولیدی حوزه هنری هرمزگان به قلم زهرا اسپید در این نمایشگاه عرضه شده است.

خلیل تختی نژاد دومین شهید مدافع حرم از استان هرمزگان و فرمانده عملیاتی، در منطقه درعا، درحالی که ۲۴ ساله بود، ۱۴ خرداد همزمان با ۱۹ ماه مبارک رمضان رمضان در نبرد با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

مزار پیکر پاک این شهید جوان در روستای تخت بندرعباس قرار دارد.

با شهادت خلیل تختی نژاد در سوریه، تعداد شهیدان مدافع حرم از استان هرمزگان به ۲ نفر رسید.

شهید عبدالحمید سالاری فرزند حمزه از اهالی روستای سردر سیرمند از توابع شهرستان حاجی آباد به عنوان اولین شهید مدافع حرم از هرمزگان نیز ۱۲ آذر سال ۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

قدردانی از کارگردان تئاتر دفاع مقدس

با حضور رییس حوزه هنری هرمزگان و به مناسبت گرامی‌داشت چهلمین حماسه دفاع‌مقدس از حسن سبحانی کارگردان تئاتر دفاع مقدس تجلیل شد.

رییس حوزه هنری هرمزگان در این مراسم نیز گفت: از آنجایی که بخش عمده‌ای از انقلاب تا کنون به دفاع مقدس تعلق دارد، وظیفه خود می‌دانیم که در مجموعه فعالیت‌هایمان ادای دینی به هنرمندانی کنیم که در این عرصه تلاش کرده‌اند.

انوشیروان پیش‌دار افزود: حمایت از آثار هنری فاخر با موضوع دفاع مقدس از وظایفی است که ما بر عهده داریم.

وی ابرازامیدواری کرد هنرمندان این استان در آینده بیش‌تر و عمیق‌تر به موضوع دفاع مقدس پرداخته تا بتوانیم ابعاد متفاوت‌تری از این رخداد را به نمایش گذاشته شود.

حسن سبحانی مینابی در سال ۱۳۵۲ در میناب متولد شده و بیش از سه دهه از فعالیتش در عرصه نمایش می‌گذرد.

«غراب شیطان»، «چادری برای نجیمه»، «آقای قاضی صدایم را می تعدادی از آثار وی در تئاتر های متعددی در حوزه دفاع مقدس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha