شهرکرد- ایرنا- شهردار شهرکرد از تخریب یک واحد تجاری در خیابان ملت شهرکرد در روز جمعه به‌علت ساخت و ساز غیرمجاز و بدون پروانه ساختمانی خبر داد و گفت:ساخت و سازهای غیرمجاز باعث معضلات اجتماعی می‌شود.

بهادر عبدالغنی روز جمعه با بیان اینکه این واحد تجاری به مساحت ۸۵ مترمربع به‌ علت ساخت و ساز بدون پروانه ساختمانی، خلاف اصول شهرسازی و برخوردار نبودن از استحکام بنای مناسب در راستای تعریض خیابان ملت از سوی این شهرداری تخریب شد، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر برهم زدن نمای شهری، باعث بروز معضلات اجتماعی و عمرانی فراوان می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود هفت واحد تجاری دیگر در خیابان ملت شهرکرد حدفاصل میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) تا چهارراه ولی‌عصر (چهارراه بازار) وجود دارد که شهرداری برای عقب‌نشینی آن‌ها وارد مذاکره با مالکان شده است.
عبدالغنی یادآور شد: با توجه به تورم و گرانی‌های اخیر، تامین منابع مالی مورد نیاز برای عقب‌نشینی خیابان ملت شهرکرد در دستورکار شهرداری قرار دارد.
وی، مشارکت مردم در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهری را تاثیرگذار اعلام و تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز مخاطره‌آمیز در سلامت و امنیت مردم مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۳۷ به شهرداری شهرکرد اطلاع دهند.
شهردار شهرکرد یادآور شد: اعمال قانون به‌منظور ساماندهی بناهای غیرمجاز براساس ضوابط و مقررات و با صدور حکم مراجع ذی‌صلاح در راستای رفاه حال شهروندان انجام می‌شود.
عبدالغنی اظهار داشت: ساماندهی این املاک باعث بازپس‌گیری حقوق شهر و شهروندان از متصرفان و هزینه آن برای عمران و آبادانی شهر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.