شهرکرد- ایرنا- رییس جهادکشاورزی شهرکرد گفت: با درخواست احداث ۵۰ واحد گلخانه‌ای به وسعت ۳۰ هکتار در این شهرستان موافقت شد و متقاضیان احداث این واحدها، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

فرهاد رفیعی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، از فعالیت ۱۵ هکتار گلخانه در قالب تولید سبزی و صیفی، گل شاخه بریده و تولید نهال و گل زینتی با اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم خبر داد و اظهار داشت:با اضافه شدن ۵۰ هکتار گلخانه جدید در درست ساخت، بدون شک در تولید محصولات گلخانه مرکز استان تحول ایجاد خواهد شد.  

وی با اشاره به تکمیل ۱۰ هکتار از سطح گلخانه‌های در دست ساخت شهرستان شهرکرد تا پایان سالجاری تصریح کرد: در صورت همکاری بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات درخواستی، گلخانه‌های در دست احداث در کمترین زمان ممکن بهره‌برداری خواهد شد.  

به گفته وی، با توجه به سیاست دولت در کاهش کشت صیفی و سبزی‌جات در محیط باز و افزایش بهره‌وری در تولید، توسعه ظرفیت گلخانه‌ها در دستورکار جدی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است. 

رییس جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد تاکید کرد:در راستای اجرای طرح تولید و اصلاح بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه‌ای از مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی شهرستان و استان، برای پرداخت تسهیلات با نرخ هشت درصد به متقاضیان دارای شرایط، محدودیتی وجود ندارد.
رفیعی، همچنین از تولید و برداشت سالانه حدود ۳.۵ میلیون گل شاخه بریده از گلخانه‌های مرکز استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون به طور میانگین در هر مترمربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می‌شود.
وی افزود: گل رز تولیدی شهرستان در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ، به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب تولید می‌شود.
رییس جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد تاکید کرد: در صورت برداشت مطلوب محصول در گلخانه‌، با کمتر از یک دهم آب‌دهی چندین برابر بهره‌وری افزایش محصول وجود خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با بیش از ۲ هزار متر ارتفاع از سطح دریا و نیز خاک مستعد، مکان مناسبی برای تولید گل و توسعه گلخانه است.