۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۲۹
کد خبر: 83260198
T T
۰ نفر
افزایش ظرفیت تولید گل زینتی چهارمحال و بختیاری به 10میلیون شاخه

شهركرد- ایرنا- مدیر امور باغبانی جهادكشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث و تكمیل 6 هكتار گلخانه در استان در ماههای اخیر گفت: ظرفیت تولید سالانه گل زینتی این استان به 10 میلیون شاخه رسید.

ابراهیم شیرانی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا، مساحت گلخانه های استان را 26 هكتار برآورد كرد و اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از 8 میلیون گل رز با ارقام مختلف در این استان تولید و روانه بازار شد.
به گفته وی، بیش از 80 درصد از محصولات گلخانه ای این استان در دولت دوازدهم احداث شده است.
مدیر امور باغبانی جهادكشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود: گل زینتی تولیدی چهارمحال وبختیاری در 10 رقم از نظر تنوع رنگ تولید می شود كه بدلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب، كیفیت بالایی دارد.
شیرانی، اشتغالزایی مستقیم در گلخانه های شهركرد و بروجن را بیش از200 نفر اعلام و تصریح كرد: بخش عمده ای از گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و محلات در استان مركزی ارسال و از طریق پایانه گل و گیاه به كشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
شیرانی تاكید كرد: با توجه به تشدید پدیده خشكسالی و كاهش منابع آبی استان طی چند سال گذشته، بهره برداران بخش كشاورزی با تغییر الگوی كشت و راه اندازی گلخانه ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی روی آورده اند.
به گزارش ایرنا، هم اینك بیش از 45 واحد گلخانه سبزی و صیفی كاری در این استان فعال است.
6199/2097