شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوه ویروس کرونا و به منظور قطع رنجیره انتقال آن گفت: به منظور شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و جلوگیری از حضور آن‌ها در تجمعات ارائه کارت ملی در محل  ورودی ادارات از سوی مراجعه‌کنندگان الزامی است.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در نشست ستاد استان مقابله با کرونا افزود: یکی از مهمترین دلایل شیوع کرونا در استان، حضور در تجمعات و دورهمی‌های است از این‌رو برنامه‌ریزی شده تا ورود به مناطق شلوغ و پرتردد استان به ویژه ادارات دولتی با نظارت بیشتری انجام گیرد.

وی ادامه داد: با نظارت بر ورودی ادارات و مکان‌های پرتجمع، بیماریابی با سرعت بیشتری انجام شده و از گسترش بیماری در سطح جامعه جلوگیری می‌شود.

عباسی در ادامه از تداوم برخی محدودیت‌های ناشی از کرونا در استان از هفته آینده خبر داد و گفت: چنانچه این تصمیمات با مصوبه ستاد ملی کرونا مغایرت نداشته باشد فعالیت اصناف و بازار تا ساعت ۱۸ و تردد در سطح شهر از ساعت ۲۱ تا چهار صبح همچنان در استان ممنوع خواهد بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در برخی از ادارات و نهادها مصوبات ستاد کرونا به خوبی رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: اگر مدیر دستگاهی در اجرای این تصمیمات تمکین نکند در ابتدا به وی تذکر داده می‌شود اما چنانچه این بی‌توجهی همچنان ادامه داشته باشد، مدیر متخلف به تخلفات اداری معرفی می‌شود.

عباسی خاطر نشان کرد: اگر در شهرستانی مراسم تودیع و معارفه خارج از عرف برگزار شود فرماندار شهرستان مربوطه باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی با قدردانی از اصناف و بازاریان استان در اجرای صحیح و کامل محدودیت‌های کرونا، بر حمایت از این اقشار تاکید کرد و گفت: اصناف از اول آذر به مدت یک ماه از پرداخت مالیات و بیمه معاف هستند و چنانچه چک برگشتی داشته باشند جریمه‌های ناشی از آن بی‌اثر می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه طرح جهادی سلامت و محله‌محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از طرح‌های مهم کشور برای مقابله با کرونا برشمرد و گفت: می‌توان گفت این طرح با برنامه‌ریزی و سازماندهی خوبی که دارد در دنیا بی‌نظیر است.

عباسی افزود: تاکنون ۱۴۵ پایگاه سلامت محور در قالب این طرح در استان فعال شده است و طبق پیش‌بینی‌ها این تعداد پایگاه به یک هزار و ۲۰۰ مورد افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: فرمانداران در اجرای هرچه بهتر این طرح با ارائه امکانات و تجهیزاتی که در شهرستان‌ها اختیار دارند به نحو شایسته‌ای همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.